Guvernul înființează Registrul electronic cu informații despre toți furnizorii de servicii sociale
This browser does not support the video element.
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat înființarea unui Registru electronic unic cu informații despre toți furnizorii de servicii sociale acreditați.
Guvernul adoptă un nou cadru legislativ pentru activitatea de asistență socială, prin care dorește transparentizarea acestor servicii sociale.
Prin noul proiect, transparentizăm total aceste servicii, înființând un Registru electronic unic cu informații despre toți furnizorii de servicii sociale acreditați. Pentru fiecare furnizor în parte vor exista date, fotocopii după documentele de acreditare și după fiecare control, a declarat premierul, la începutul ședinței de guvern.
Marcel Ciolacu a subliniat că această activitate nu mai poate fi centrată „exclusiv către profit”, ci către îngrijirea celor în nevoie.
Va trebui să existe un plan de dezvoltare a serviciilor sociale în cazul fiecărui furnizor, standarde minime pentru licențiere și un manual de proceduri interne obligatorii. Acest proiect a fost realizat împreună cu reprezentații societății civile, cărora le mulțumesc în mod special, a mai spus Ciolacu.
Conform actului normativ, Registrul electronic unic al serviciilor sociale se publică pe pagina de internet a Ministerului Muncii și Solidarității Sociale în format Excel și conține date despre furnizorii de servicii sociale acreditați și serviciile sociale licențiate.
(5) Registrul conține următoarele informații despre furnizorii de servicii sociale acreditați:
a) date de identificare a furnizorului de servicii sociale: denumire, cod unic de înregistrare, cod SIRUTA, adresă, persoană de contact, adresa web, decizie acreditare, data acreditării inițiale, serie şi număr certificat de acreditare, situație: radiere/retragere;
b) fotocopie după documentul de înființare din care reiese componența organelor conducere cu responsabilități de reprezentare, membrii fondatori ai asociației/fundației sau, după caz, copie a certificatului constatator de la Registrul Comerțului din care să reiasă: că operatorul economic a fost înființat în conformitate cu prevederile legale în materie, că are cuprinse în actul constitutiv activitățile de servicii sociale specifice prestate, că mandatul administratorului este valabil, precum și documentul care atestă cine este persoana cu atribuții de răspundere pentru serviciile sociale prestate, în 3 condițiile în care prin fișa postului a fost desemnată și o altă persoană alături de administratorul operatorului economic;
(6) Registrul conține următoarele informații, pentru fiecare serviciu social:
a) date de identificare: furnizor de servicii sociale, denumirea serviciului social, cod serviciu social, tip serviciu social, adresă serviciu social, cod SIRUTA, perioada de valabilitate a licenței de funcționare provizorie, perioada de valabilitate a licenței de funcționare, număr și serie licența de funcționare, data decizie relicențiere, număr și serie licență relicențiere, denumirea instituției care a eliberat licența de funcționare;
b) adresa paginii de internet;
c) capacitatea aprobată pentru fiecare serviciu.
CITEȘTE ȘI:
Sorin Grindeanu: Încep pregătirile pentru punctul de trecere a frontierei de la Beba Veche