„Principala modificare este acel tarif de referință, de acolo urmează pe urmă multe modificări, modul cum se stabilește tariful, sarcina dată ASF de a stabili un tarif de referință care duce la limitarea creșterilor la tariful RCA”, a declarat senatorul Viorel Arcaș (PSD), unul dintre inițiatorii proiectului.
Arcaș a mai spus că prin acest proiect de lege Guvernul trebuie să se ocupe de înființarea unei societăți de stat care să încheie asigurări, piața devenind astfel mai competitivă.
„A doua (modificare – n.r.) este o sarcină dată Guvernului de a se ocupa într-un anumit termen de înființarea unei societăți sau crearea unei activități în cadrul societăților de stat, cum este Eximbank, care să încheie asemenea asigurări; intrând pe piață, concurența va fi alta, bineînțeles cu asigurarea unui profit sau chiar fără profit, dar acoperirea costurilor pentru că nu trebuie să facă societățile de stat pofit, trebuie să asigure bunăstarea populației. Oricum și duce la un mediu concurențial mult mai sănătos, la ora actuală nu avem decât niște operatori privați care sunt cam toți străini, statul nu are”, a explicat senatorul.
De asemenea, proiectul prevede că doar cei care părăsesc țara vor mai plăti Cartea verde și că vârsta nu va mai fi un criteriu pentru stabilirea prețului poliței RCA.
Totodată, service-urile vor fi obligate să asigure toate reparațiile unui autoturism asigurat. Potrivit legii votate de senatori, un contract RCA poate fi făcut în rate, pe o perioadă mai mică (de exemplu, între 1 și 3 luni).
Asiguratorul va fi obligat să achite paguba într-un termen stabilit de lege, în caz contrar li se va retrage licența. În plus, tractarea autovehiculului avariat va trebui să fie asigurată prin polița RCA.
Senatul este prima cameră sesizată, iar Camera Deputaților este for decizional în cazul acestui proiect.