Lucrările pentru redeschiderea liniei de tren directe București-Giurgiu s-au efectuat în proporție de 89%, anunță liberalul Dan Motreanu pe pagina sa de socializare. Potrivit lui Motreanu, proiectul este unul de suflet pentru realizarea căruia a pledat pe lângă Guvernul României, împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu.
Se lucrează pe ultimii 11% a linei de cale ferate directe între București – Giurgiu, anunță Dan Motreanu. Linia ar urma să fie deschisă în acest an, asta după 19 ani de la închiderea ei. Contractul vizează realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri și o deschidere centrală de 145 de metri, transmite Motreanu.
Linia de cale ferată București-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor. Acesta acuză fostele guvernări social-democrate de lipsă de interes asupra acestui proiect în ultimii 15 ani.
Din păcate, guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa. Lucrurile nu s-au rezolvat nici măcar atunci când PSD Giurgiu a ajuns să aibă un reprezentant la Ministerul Transporturilor. Un reprezentant care s-a lăudat cu planuri pe hârtie în fața giurgiuvenilor, a scris Motreanu.
Acesta a punctat și că „parlamentarii PNL din Giurgiu cer Ministerului Transporturilor informări și rapoarte trimestriale privind desfășurarea lucrărilor”.
În prezent se poate circula cu trenul între București și Giurgiu trecând prin Videle, adică un traseu de 118 kilometri, în loc de 74 de kilometri, cât era ruta directă. Un drum durează între două ore și 40 de minute și patru ore, în funcție de tipul trenulului și de durata de așteptare în Videle.
CITIȚI ȘI:
Tren de mare viteză între Ruse, Bulgaria și Aeroportul București. O nouă opțiune pentru călători