Ludovic Orban, despre rectificarea bugetară: Trebuie să alocăm cinci miliarde de lei pentru facturi pe PNDL / Costurile pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva au crescut la 250 de milioane de euro
„Pe PNDL, de luni de zile, nu s-a mai făcut nicio plată, s-au acumulat facturi sau situații de lucrări care trebuie plătite de peste 5 miliarde de RON și foarte mulți constructori, în momentul de față, sunt pe punctul de a pleca de la lucrări pentru că nu și-au încasat banii. Trebuie să știți că PSD-ul a lăsat PNDL-ul fără niciun fel de ban, fără niciun leu. Practic, noi trebuie, la rectificarea bugetară, să completăm fondurile pentru Ministerul Dezvoltării, astfel încât să putem să plătim toate lucrările care au fost efectuate până acum pe PNDL”, a declarat, la Balș, județul Olt, Ludovic Orban, în cadrul unei conferințe de presă.
Prim-ministrul a fost prezent, alături de ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, la Balș, la înmânarea ordinelor de începere a lucrărilor drumului expres Craiova – Pitești, tronson 2, km 17+700 – km 57+550.
Orban: Costurile pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva au crescut la 250 de milioane de euro
Premierul Ludovic Orban a declarat, vineri, că pentru porțiunea de 9 km a lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, care este tranzitată de urși, soluția tehnică trebuie schimbată, acest lucru ridicând costurile de construcție cu 120 de milioane de euro.
„Pentru lotul 2 de pe tronsonul Lugoj-Deva, inițial s-a aprobat o documentație tehnică economică pe care a existat aviz de mediu, nu a existat niciun fel de problemă. S-a făcut proiectul, s-a licitat, s-a semnat contractul cu constructorul, au început lucrările, s-au făcut o parte, după care ne-am trezit….de la urși se trage, nu? S-a descoperit că sunt niște urși acolo. Trebuie să schimbăm soluția tehnică iar pe cei 9 km care se pare că sunt tranzitați de urși în mod special, pe ceilalți 14 km nu știu de ce nu erau. Numai pe zona aia se plimbă urșii. Asta înseamnă o creștere a costurilor lucrării cu vreo 250 de milioane de euro. Este ceva de noaptea minții!”, a afirmat, la Balș, județul Olt, Ludovic Orban, în cadrul unei conferințe de presă.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a precizat că finanțarea inițială pentru cei 28 de km ai tronsonului 2 din autostrada Lugoj-Deva era de 130 de milioane de euro.
„Acel lot de 28 de km al autostrăzii Lugoj-Deva a fost licitat, a demarat construcția și s-au trezit, după ce au semnat un contract undeva la 130 de milioane de euro, cu urșii. Acolo va trebui să finalizăm documentația și să scoatem la licitație acel obiectiv strict pe componenta celor 9 km”, a afirmat Bode.
Întrebat care este soluția pentru a evita urșii în acea zonă, Ludovic Orban a declarat: „Prin realizarea documentației tehnico-economice care să prevadă toate situațiile, inclusiv aceasta”.
„Trebuie elucidate împrejurările în care au fost descoperiți urșii după realizarea studiului de fezabilitate. Proiectul fiind pe finanțare europeană, atâta timp cât cei de la Comisia Europeană acceptă să finanțeze acest cost suplimentar, nu va genera pierderi pentru România și vom da drumul la lucrări”, a mai spus prim-ministrul.
Prim-ministrul a fost prezent, alături de ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, la Balș, la înmânarea ordinelor de începere a lucrărilor drumului expres Craiova – Pitești, tronson 2, km 17+700 – km 57+550.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor a declarat, pe 6 noiembrie, că este posibil ca Lotul 3 al Autostrăzii Logoj-Deva să fie dat în trafic anul acesta, dar cu limite de viteză și de tonaj, conform expertizei și că probabil va înainta și cu alte obiective dacă nu mai descoperă „bombe, gen Lugoj-Deva”.