Mediafax: Chiliman – cel mai mediatizat primar de sector; Oprescu – primul la general
Sorin Oprescu, primarul general al Bucureștiului, a avut, între 20 martie și 20 aprilie, 4.245 de apariții în presa tradițională și în mediul online, fiind, așa cum era de așteptat, cel mai mediatizat dintre edilii din Capitală, pe locul al doilea în topul aparițiilor aflându-se Andrei Chiliman.
Sorin Oprescu are 34% din totalul prezențelor primarilor din București, poziția sa de primar general oferindu-i un avantaj de mediatizare față de primarii de sector.
Pe locul al doilea în topul aparițiilor se află Andrei Chiliman, primarul sectorului 1, implicat într-un scandal politic cu conducerea PNL. El a fost demis din funcția de lider al filialei liberale din Capitală, ceea ce a generat numeroase articole și comentarii. Chiliman a însumat 2.696 apariții, cu un procent de 21%.
Monitorizarea a fost realizată luând în considerare site-uri, bloguri, conturi de Twitter și pagini publice de Facebook – în total, circa 57.000 de surse online în limba română urmărite de Mediafax Monitorizare, cât și presa centrală, posturi TV și radio. Analiza a luat în calcul atât primarii celor 6 sectoare, cât și pe primarul general al Capitalei.
Pe locul al treilea în clasament, cu 12%, se află primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone. Acesta este urmat de Neculai Onțanu, cu 1.310 apariții, ceea ce reprezintă un procent de 10% din total. Foarte aproape îl urmează Liviu Negoiță, primarul sectorului 3 având 1.162 de aparițiii.
Ultimele două locuri în perioada analizată le revin lui Marian Vanghelie, cu un procent de 7%, și primarului sectorului 6, Cristian Poteraș, care a adunat doar 786 de mențiuni în sursele monitorizate.
În ceea ce privește mediul online, este de remarcat faptul că rețeaua de socializare Facebook nu este un mijloc de expunere important pentru nici unul dintre primarii în funcție ai Capitalei. În schimb, pe Twitter, numele lui Andrei Chiliman a fost menționat în 211 postări, iar cel al lui Sorin Oprescu, în 152.
Pentru mediile analizate, online-ul a generat cea mai mare parte a referirilor, având o pondere de 76% în mediatizare. Ierarhia categoriilor de surse din acest punct de vedere este completată de canalele TV – 13%, posturile de radio – 6% și presa scrisă tipărită centrală, cu 5%.
Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar și social media. Astfel, agențiile de PR și specialiștii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor pe aproape 57.000 de surse.
Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice și analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienți corporate și instituționali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienți prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conțin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceștia și includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de știri radio și TV și linkuri spre articolele sau postările online.
La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienți și de concurenții lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceștia activează. Mediafax Monitorizare deține un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calității.