Prima pagină » Știri politice » Mediafax Research&Monitoring: Campania electorală pe Facebook se intensifică, Ponta-cel mai eficient

Mediafax Research&Monitoring: Campania electorală pe Facebook se intensifică, Ponta-cel mai eficient

Candidații la Președinție și-au intensificat activitatea pe Facebook în săptămâna 15-21 septembrie, în special Monica Macovei, cele mai bune rezultate obținându-le în continuare Victor Ponta, care are o activitate eficientă.

Potrivit analizei, în a treia săptămână a lunii septembrie primii cinci prezidențiabili au avut în total 201 postări, care au însumat peste jumătate de milion de like-uri (503.622) și 41.031 share-uri. În săptămâna precedentă prezidențiabilii au avut în total 155 postări, care au strâns 311.885 de like-uri și 22.692 de share-uri.

În săptămâna 15-21 septembrie pagina lui Victor Ponta a depășit 500.000 de fani și Elenei Udrea 200.000 de fani, creșteri însemnate având și Monica Mavovei și Klaus Iohannis, care însă au pornit de la o bază mică.

Ponta conduce topul prezidențiabililor pe Facebook în săptămâna 15-21 septembrie, având 56 de postări pe wall-ul său, cu 6 în plus față de săptămâna precedentă, dar care au avut o eficiență mult mai mare, strângând 264.871 like-uri, 20.596 de comentarii și 15.844 share-uri. Cu cele 50 de postări din săptămâna precedentă, Victor Ponta adunase 140.309 like-uri, 8.039 de comentarii și 10.424 share-uri.

Ponta este urmat în top de Monica Macovei, cu 55 postări, 60.927 like-uri, 4.034 comentarii și 9.748 share-uri, Klaus Iohannis, cu 35 de postări, 99.619 like-uri, 3.408 comentarii și 7.029 share-uri, Elena Udrea – 31 postări, 77.026 like-uri, 4.411 comentarii și 7.902 share-uri, Călin Popescu Tăriceanu – 12 postări, 1.179 like-uri, 74 comentarii și 163 share-uri.

Săptămâna precedentă Klaus Iohannis avea 35 de postări, 83.317 like-uri, 2.684 comentarii și 5.216 share-uri, Monica Macovei – 31 postări, 36.764 like-uri, 2.776 comentarii și 3.784 share-uri, Elena Udrea – 18 postări, 49.358 like-uri, 2.347 comentarii și 2.979 share-uri, Călin Popescu Tăriceanu – 11 postări, 962 like-uri, 270 comentarii și 100 share-uri.

Astfel, evoluția numărului de like-uri față de săptămâna precedentă arată creșteri la toți candidații, ordinea fiind: Victor Ponta – 47%, Monica Macovei – 40%, Elena Udrea – 36%, Călin Popescu Tăriceanu – 18% și Klaus Iohannis – 16%.

Dintr-un total de 503.622 like-uri, Victor Ponta are 52,6%, Klaus Iohannis – 19,8%, Elena Udrea – 15.3%, Monica Macovei – 12,1%, Călin Popescu Tăriceanu – 0,2%.

La numărul mediu de like-uri pe postare, topul este condus de Victor Ponta – 4.730, Klaus Iohannis – 2.846, Elena Udrea – 2.485, Monica Macovei – 1.108 și Călin Popescu Tăriceanu – 98.

În ceea ce privește analiza conținutului, dintr-un total de 56 de mesaje distribuite pe pagina lui Victor Ponta, 24 de postări au fost declarații politice și alte 12 au făcut referire la candidatura sa la funcția de președinte. Nu au fost uitate nici evenimentele sportive cărora li s-au alocat 7 postări și nici începutul noului an școlar căruia i-au revenit 4 postări. Deși numai 2 postări au făcut explicit referire la propria familie, acestea s-au dovedit a fi printre cele mai productive din punct de vedere al impactului. Ca de obicei, echipa lui Victor Ponta a căutat să acopere majoritatea evenimentelor ce ar putea fi valorificate mediatic, astfel în alte 7 postări fiind abordate diverse aspecte ale actualității. În acest context, Ponta nu uită să adreseze un mesaj de felicitări fostului partener de alianță Crin Antonescu, cu ocazia împlinirii de către acesta a vârstei de 55 de ani. Cea mai apreciată postare a lui Victor Ponta a fost o fotografie din 20 septembrie, în care cei doi copii ai săi îi urează „La mulți ani!” cu ocazia zilei de naștere. Această postare i-a adus lui Ponta nu mai puțin de 33.802 aprecieri, 4.765 comentarii și 722 distribuiri. Un aspect interesant al comunicării lui Victor Ponta pe Facebook este încercarea de a grupa mesajele după „hashtag-uri”. Principalele hashtag-uri întâlnite în această săptămâna fiind: #Ponta, #România, #MandriCaSuntemRomani și #RomaniaPuternica.
Sursa cea mai citată în mesajele lui Ponta a fost romaniatv.net, alte surse citate fiind mediafax.ro, agerpres.ro, wtafinals.com, știri.tvr.ro, ziare.com. Din punct de vedere al conținutului mesajele sunt dominate de promisiuni electorale: „…mă angajez să fiu primul care da exemplul de toleranță…”, „…președinte care poate să înlesnească dialogul și să construiască…”, „…vreau să fiu președintele românilor care sunt împreună …”.

Cu 55 de postări Monica Macovei este săptamana trecută cu numai o postare în urma lui Victor Ponta. În economia comunicării Monicăi Macovei, 24 de mesaje abordează teme specifice campaniei electorale și 12 sunt declarații politice în care nici un adversar politic nu scapă neatacat. Alte 7 mesaje fac referire la vizite în țară și participări la diferite emisiuni radio și TV. Adresându-se în mare măsură celor tineri, 5 postări sunt rezervate problemelor legate de educație. Mesajul cel mai apreciat de către fanii Monicăi Macovei este un atac la adresa lui Victor Ponta în care este criticată „Grandioasă lansare a campaniei lui Ponta într-o țară sărăcită de corupție …”. Acest mesaj i-a adus 3.505 aprecieri 456 de comentarii și 2.434 de distribuiri. Cele mai citate surse au fost youtube.com, kmkz.ro și macoveipresedinte.ro.

Klaus Iohannis a postat în săptămâna 15-21 septembrie 35 de mesaje dintre care 20 au fost declarații politice, 9 au fost relatări de la vizite în teritoriu și două postări au făcut referire explicită la candidatura sa la funcția de Președinte. Abordări tangențiale la poziția de candidat au fost conținute și în declarațiile politice. Alte 4 mesaje au făcut referire la diverse alte evenimente. Anunțul depunerii candidaturii este mesajul care a atras în cea mai mare măsură atenția fanilor, acesta contorizând 7.986 de aprecieri, 439 de comentarii și 505 distribuiri. Conținutul comunicarii este abstract și eterogen, expresia „alături de colegi” părând să aibă cea mai mare semnificație în economia mesajului lui Iohannis.

Dintre cele 31 mesaje distribuite de Elena Udrea, 11 postări au relatat diverse vizite în țară, 6 postări au fost declarații politice cu atacuri la principalii adversari politici și alte 6 mesaje au vizat acțiuni de campanie. Nu ai lipsit evenimentele de actualitate, cum ar fi începerea noului an școlar, căruia i-a acordat atenție în 3 postări și sărbătoarea de Sfânta Sofia menționată într-o postare.
Cel mai apreciat mesaj de către fanii Elenei Udrea a fost cel al strîngerii a 200.000 de fani pe pagină de Facebook, mesaj însoțit de fotografia autoarei. Această postare a strîns în total 11.430 de aprecieri, 466 comentarii, dar numai 39 de distribuiri. Cea mai citată sursă în mesajele postate de Udrea a fost youtube.com, alături de mediafax.ro, adevărul.ro, hotnews.ro. Identificându-și cu precizie targetul, Elena Udrea abordează în mesajele sale probleme concrete legate de locurile de muncă și mai ales de agricultură: „…aceștia nu au nici pe departe sprijinul pe care l-ar merita…” (n.r. agricultorii),”„… agricultura va fi una dintre prioritațile economice ale viitorului …”.

Călin Popescu Tăriceanu a avut în săptămâna precedentă 12 postări pe Facebook, dintre care 5 declarații politice, 2 referitoare la participări la emisiuni televizate și 2 relatări de la vizite în țară. În alte 2 postări Tăriceanu face referire la educație și la „Zilele Bucureștiului”, iar prin intermediul unei postări transmite un mesaj de felicitări Regelui. Cea mai populară postare a lui Tăriceanu este urarea adresată Regelui cu prilejul împlinirii a 91 de ani. Postarea a strâns 129 de aprecieri 8 comentarii și 31 de distribuiri. Deși canditat la Șreședenție, conținutul mesajului lui Călin Popescu Tăriceanu este orientat cu precădere pe calitatea sa de președinte al Senatului.

Evoluția numărului de fani față de săptămâna anterioară arată creșteri la toți prezidențiabilii: Monica Macovei – 11,2%, Klaus Iohannis – 8%, Victor Ponta – 4,2%, Elena Udrea – 2,8%, Călin Popescu Tăriceanu – 1,1%.

În ceea ce privește asumarea mesajului de către fani, cel mai bine stă Monica Macovei, 12% dintre dintre fani distribuind mesajele acesteia. Urmează în top Klaus Iohannis – 3%, Victor Ponta – 2%, Elena Udrea – 2%, Calin Popescu Tăriceanu – 1%.

Evoluția numărului de fani în ultimele cinci săptămâni arată o creștere mare la Klaus Johannis, care tot nu o depășește pe Elena Udrea și are de peste trei ori mai puțini ca Victor Ponta. Monica Macovei înregistrează la rândul său o creștere mai accentuată a numărului fanilor, dar are de patru ori mai puțini ca Elena Udrea. Victor Ponta depășește 500.000 de fani și Elena Udrea 200.000, dar ei au de mai mult timp activitate intensă pe Facebook. În topul fanilor conduce Victor Ponta – 508.742, urmat de Elena Udrea – 203.530, Klaus Iohannis – 161.707, Monica Macovei – 54.798, Călin Popescu Tăriceanu – 14.250.

Autor

Citește și