Ministerul Turismului vrea să promoveze România cu ajutorul filmelor „new age” și de la Bollywood. Câți bani pune la bătaie

Publicat: 03 12. 2017, 13:53
Actualizat: 04 12. 2017, 17:08

Ministerul Turismului gestionează două programe: „Dezvoltarea produselor turistice”, și „Marketing și promovare turistică”. Pentru dezvoltarea produselor turistice, bugetul de bază este de 14,7 milioane de lei, la care se vor mai putea adăuga credite de angajament de până la 14,7 milioane de lei. Iar pentru marketingul și promovarea turistică bugetul de bază este de 13,7 milioane de lei, la care se vor mai putea adăuga credite de angajament de până la 15,7 milioane de lei.

Proiectul de buget pentru programul „Marketing și promovare turistică a României” prevede „realizarea de campanii integrate, utilizând și execuții TV, prin plasarea în seriale TV new age, populare, produse în principal în SUA sau la Bollywood, coproducții televizate și promovare pe televiziuni de nișă”. 

De asemenea, Ministerul Turismului își propune „valorificarea diasporei ca ambasador al turismului prin încurajarea organizării a cât mai multor evenimente oficiale și informale cu tematică românească de către comunitățile românești, eventual cu sprijinul ambasadelor și reprezentanțelor de turism ale României, cu invitarea unui număr cât mai mare de persoane din actualele țări de reședință”.

Astfel, se are în vedere inițierea „unei campanii de sensibilizare și conștientizare a importanței pe care membrii diasporei o au, în calitate de purtători și multiplicatori ai mesajelor pozitive despre țara noastră”. Mai mult, reprezentanții ministerului susțin  nevoiconceperea unei campanii virale dedicate diasporei, de tipul „Întrebă-mă despre Dracula și ce am în comun!”, care să faciliteze furnizarea de informații, online și offline, cu și despre România, în comunitățile în care trăiesc români”. 

„Îmbunătățirea prezenței pe internet prin dezvoltarea site-ului de promovare turistica wwww.romania.travel, dezvoltarea și creșterea performanței portalului de știri în domeniul turismului: www.newsturism.ro, creșterea vizibilității pe rețelele de socializare, desfășurarea campaniilor pe bloguri interne și internaționale, continuarea campaniei actuale de e-mail marketing prin dezvoltarea permanentă a bazei de date, inclusiv la nivel internațional”, este o altă propunere de promovare cuprinsă în plan. 

Ministerul Turismului își propune „continuarea asocierii cu obiective turistice din România (Castelul Bran, Castelul Peleș, Castelul Huniazilor, Cetatea Medievală Sighișoara, Cetatea Alba Carolina, Delta Dunării, mocănița, Salina Turda și altele), continuarea asocierii cu sportivi români, prin promovarea și încurajarea sporturilor individuale și de echipă”.

Per total, Ministerul Turismului va avea în 2018 un buget („credite bugetare”) de 63,4 milioane de lei, cu 39,82% mai mult decât alocarea din 2017, arată datele proiectului Legii bugetului de stat pe anul viitor postat pe site-ul Ministerului Finanțelor.

Ca ordonator principal, Ministerul Turismului va mai putea atrage sume suplimentare („credite de angajament”) la acest buget, în valoare totală de până la 65,4 milioane de lei.