Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, susține că traficul greu ”trebuie taxat altfel, după distanță și nu după timp, dar dă asigurări că taxa pentru rovinietă nu se va schimbă pentru autoturisme. Temenul de finalizare pentru ”o nouă taxare corectă” este finalul anului 2023.
”Cei care folosesc mai mult drumul, trebuie să plătească mai mult. Nu vrem să lovim în transportatori. Vom gândi o taxare pe distanță, și nu pe timp, iar asta ar putea să însemne chiar sume mai mici pentru anumiți transportatori. Vom avea în vedere poluarea, distrugerea drumurilor, așa încât să avem o taxă cât mai echitabilă”, a declarat Drulă, la Digi 24.
„Autostrăzile făcute prin PNRR nu vor fi cu taxă”
Ministrul a dat și exemplul autostrăzii A2, a cărei întreținere pe an costă în jur de 100 de milioane, bani care vin din încasările de la trecerea podului.
Drulă susține că autostrăzile care vor fi construite din banii veniți prin PNRR nu vor fi cu taxă, dar plata vine prin rovignetă, în cadrul autoturismelor și prin plata la distanță, pentru traficul greu.
”Am ales proiecte cu termen realist de finanțare, până în 2026. Vor fi aproximativ 3.000 de stații electrice de încărcare și vor fi bariere forestiere ca în Austria sau Germania”, a percizat Drulă.
”Din proiect, avem în spaţiile de servicii 52 de staţii electrice, cu 264 de puncte de încărcare pe A7 Dumbravă – Paşcani şi, în total, CNAIR vrea să mai realizeze până la 3.000 de puncte de încărcare pe toată reţeaua. 2.896, inclusiv cele 264 pe care le-am menţionat, mai are şi Ministerul Dezvoltării în PNRR pentru zona urbană…. Administratorul acestei reţele rutiere şi acestor facilităţi, în primă fază, este compania de drumuri, dar eu susţin şi voi susţine concesionarea. În momentul de faţă, la începutul anului am concesionat 26 de spaţii de servicii unde se vor face benzinării ale operatorilor mari de benzinării din România. Compania de drumuri va primi bani pentru asta, milioane de euro anual ca redevenţe, dar vor fi nişte spaţii civilizate”, a susține Drulă.
Întrebat când va fi gata Centura Capitalei, ministrul susține că aceasta se va finaliza în 2023, iar porțiunea dintre șoseaua Alexandriei și șoseaua Olteniței va fi terminată în 2022.
În ceea ce privesc lucrările de la podul Cernavodă, Cătălin Drulă spune că lucrările se desfășoară la ambele capete, dar dă asigurări că traficul nu va fi blocat pe timpul verii.
Întrebat despre situația de pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni și retur, ministrul spus că tenurile nu au funcționat foarte bine, dar dă asigurări că numărul de curse va crește din 2022.
”Trenurile pleacă la 30 de minute, dar există numeroase probleme, locuri unde liniile trebuie dublate”, a explicat ministrul.