Cu două zile în urmă, vineri, pe 24 august, liderul PNL și președintele Senatului, Nicolae Ciucă, a declarat că va avea o discuţie cu ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, după ce a fost întrebat fiind dacă se gândeşte la schimbarea sa din funcție.
În partid ar exista nemulţumiri faţă de activitatea ministerială al lui Marcel Boloș.
Nicolae Ciucă a declarat luni, 26 august, la Antena 3, că nu vrea să îl judece la televizor pe Marcel Boloș când a fost întrebat dacă este mulțumit de activitatea ministrului.
Ciucă a spus că Marcel Boloș este o opțiune asumată de PNL, dar a recunoscut că „este o problemă” și a susținut că PNL o va rezolva, fără să explice cum.
„Cum? Dați-mi voie să nu îl judecăm public pe Marcel Boloș”, a răspuns el.
„Este o problemă pe care sunt convins că Partidul Național Liberal o va rezolva”, a mai spus Ciucă ,care nu a dat alte detalii motivele pentru care nu-l retrage pe Boloș din Guvernul condus de Marcel Ciolacu.
Șeful Senatului a schimbat subiectul și l-a lăudat pe ministru pentru activitatea sa:
„Mare parte din absorbția de fonduri europene i s-a datorat lui Marcel Boloș când era acolo. A venit cu cunoaștere, a venit cu tot ceea ce ține de practica pe care a avut-o în acest domeniu al Fondurilor Europene.A încercat să vină cu niște măsuri la nivelul ministerului de Finanțe. Putea să facă mai multe”.
Totuși, Ciucă i-a reproșat lui Boloș lipsa comunicării cu mediul de afaceri:
„Eu i-am cerut să stea de vorbă cu mediul de afaceri, cu contabilii. Și implementarea acestora. Eu i-am spus să stea de vorbă cu contabilii. De fiecare dată, prin dialog și prin împărtășirea intenției și prin alte măsuri. Vedeți dumneavoastră, mediul de afaceri nu se reglementează doar cu măsuri de la Ministerul Finanțelor”.
Șeful Senatului crede că digitalizarea nu este așa de ușoară.
„Sunt chestiuni care țin de domeniul auditului, partea asta de hârțogăraie. Vorbim de hârțogăraia care trebuie verificată de alte instituții. Iar între măsura de implementare a facturilor electronice și tot ceea ce înseamnă evidența contabilă, așa cum este cerută de reglementările pentru control financiar la Curtea de Conturi, de exemplu, obligă, s-a gândit că prin factură electronică, scăpăm de hârtii. Din contră, de la factura electronică, în contabilitate, mai trebuie să mai faci vreo 5-6 hârtii”.