Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, sâmbătă, că vrea să ridice toate mașinile care sunt abandonate în București. El a adăugat că vor fi penalizați oamenii care vor parca în locuri „flagrante”, pe treceri de pietoni sau în stații de autobuz.
„Eu nu vreau să penalizăm oamenii. Eu vreau să ridicăm mașinile care sunt abandonate, pentru că, la estimarea oamenilor cu care lucrez, sunt undeva la 50-60.000 de mașini abandonate în București. 50-60.000 de mașini abandonate, ridicate și duse în altă parte înseamnă 50-60.000 de noi locuri de parcare, care iau presiunea de pe bulevarde, de pe spațiile verzi”, a declarat Nicușor Dan.
Nicușor Dan a spune că are de gând să scoată de pe străzi cele aproximativ 50.000 – 60.000 de mașini abandonate.
El a mai anunțat că va avea o ședință pe această temă în perioada următoare cu reprezentanții primăriilor de sectoare din București, precizând faptul că ”responsabilitatea cea mare revine primăriilor de sector”.
„Avem o uriașă problemă de transport și parcare în București. Este un cerc vicios. Lumea stă în trafic pentru că sunt mașini parcate, multe legal și puține ilegal pe prima bandă. Mașinile sunt parcate, pentru că oamenii folosesc mașina, pentru că nu au încredere în transportul public și pe bună dreptate. În opinia mea nu este corect în momentul ăsta să penalizez oamenii – mai puțin pe cei care parchează flagrant pe trecere de pietoni, în stații de autobuz. (…) Deci mai puțin cazurile flagrante, eu nu sunt pentru penalizarea conducătorilor auto. Este un efort pe care autoritatea trebuie să-l facă”, a mai spus el.
Klaus Iohannis a promulgat noua lege care permite autorităților să ridice mașinile parcate pe trotuare, spații verzi, zone pietonale.
Șoferii care parchează neregulamentar vor plăti atât amenda, cât și taxa de ridicare a mașinii, informează antena3.ro.
Noul text completează o „scăpare” legislativă, deoarece în baza actualelor prevederi din Codul Rutier este permisă doar ridicarea mașinilor de pe drumurile publice, nu și a celor de pe domeniul public.
Astfel, o mașină parcată pe prima bandă de circulație putea fi ridicată, dar una lăsată pe trotuar, nu.