Prima pagină » Știri politice » Nicușor Dan, în podcastul „La mijloc”: „Sursa traficului este dezvoltarea urbană scăpată de sub CONTROL”

Nicușor Dan, în podcastul „La mijloc”: „Sursa traficului este dezvoltarea urbană scăpată de sub CONTROL”

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a explicat, în podcastul „La Mijloc”, realizat de Codin Maticiuc și Anghel Damian, care ar fi cauza aglomerației rutiere din București. 

Nicușor Dan susține că Bucureștiul este aglomerat de automobile din cauza dezvoltării urbane scăpate de sub control. Edilul crede că ar fi fost mai rău:

„Care este sursa traficului?  Sursa traficului este dezvoltarea urbană total, total scăpată de sub control. Și putea să fie mult mai rău. De ce? Pentru că noi aveam niște planuri zonale de sector care prevedeau practic dublarea intensității cartier cu cartier. Dacă lucrul asta s-ar fi întâmplat, în mod categoric, traficul fi fost mai rău decât este acum”.

Primarul spune cum a putut preveni deteriorarea situației:

„Noi am reușit să stopăm asta în instanță, convingând consilierii să suspende un an.  Acționând în instanță, am pierdut timpul. Dacă am fi avut sprijinul inspectoratului și a prefectului, s-ar fi întâmplat automat, de pe o zi pe alta. Dar din motivul ăsta, nu ne-am dus în mai rău”. 

Primarul crede că e același trafic ca acum patru ani

Primarul Nicușor Dan susține că încă din 2016 plănuia să aplice un model de transport care să calculeze traficul din București.

„Noi trebuia încă din anul 2016, când s-a făcut planul de mobilitate urbană, s-a făcut un așa model de transport, o matrice uriașă în care se calculează câți oameni merg din cartier în cartier, cu ce mijloc de transport și saturarea intersecțiilor, și noi ar fi trebuit  încă de atunci să ne îngrijim ca această bază de date are informațiile corecte în orice moment. De ce nu avem? Dacă ai fi avut acest model de transport, în momentul când un privat făcea o investiție și venea la  Comisia de Circulație să ia aviz de trafic, acel model de transport îi transmitea dacă aceea investiție este suportată de traficul din București sau nu”.

Nicușor Dan a pierdut alegerile locale în fața Gabrielei Firea la vremea respectivă. Edilul susține că administrația anterioară a Gabrielei Firea nu a fost interesată de reducerea traficului auto între anii 2016 și 2020 . El susține că abia acum, de când este el primar, se fac progrese.

„Începem să umplem modelul de date”, a mai spus primarul în podcastul „La Mijloc”.

Autor
Absolvent al Facultății de Istorie (2013-2016) și al programului de master „Istorie și Practică în Relații Internaționale” (2019-2021) la Universitatea din București, Alexandru Stan Bogdan ... vezi toate articolele

Citește și