Constructorul turc Nurol Insaat Ve Ticaret AS va construi primul lot al Autostrăzii Unirii. Vineri, la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii s-a semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de autostradă Târgu Mureş – Miercurea Nirajului, parte a A8.
2,46 miliarde de lei (fără TVA) costă lucrările, constructorul turc având la dispoziție 30 de luni pentru finalizare. Proiectul este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Pe traseul acestei secțiuni, de 24,4 km, urmează să fie construite inclusiv 36 de poduri, pasaje şi viaducte.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunță că este ultimul contract finanțat prin PNRR al CNAIR, din cele 18 pe parte rutieră.
E important de precizat că acest contract, aşa, la nivel simbolic dacă vreţi să acceptaţi această formulare, este ultimul contract finanţat prin PNRR al CNAIR. Deci, cu această ocazie, noi am închis toate contractele şi le avem semnate. Suntem în faza de execuţie la toate contractele finanţate prin PNRR, Ministerul Transporturilor având cea mai mare alocare bugetară din PNRR. E e o treabă care merită a fi spusă. Îi felicit pe cei de la CNAIR. Aşa cum bine ştiţi, cei de la CFR au terminat de anul trecut şi au semnat toate contractele. Avem 18 contracte pe rutier prin PNRR şi azi, cum spuneam, se semnează ultimul.
Secţiunea Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (24,4 km) este una dintre cele trei porţiuni ale autostrăzii Târgu Mureş – Târgu Neamţ (211,1 km), alături de secţiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km) şi secţiunea Leghin – Târgu Neamţ (29,9 km). Toate cele trei porţiuni fac parte din Autostrada Moldovei – A8.
Autostrada Unirii A8 va avea o lungime de peste 304 km, de la Târgu Mureş la Ungheni, şi va asigura legătura cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut de la Ungheni, pentru a cărui proiectare şi execuţie a fost deja lansată licitaţia, anunță Agespres.
Șeful CNAIR, Ceristian Pistol, care a semnat contractul din partea României, a anunțat că este „o zi importantă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere de mare viteză”.
Grindeanu precizează că toate cele 18 contracte însumează aproape 30 miliarde lei și la finalizare, vom avea peste 412,6 kilometri de autostradă.
Valoarea adunată a celor 18 contracte este de 27,7 miliarde de lei, fără TVA, şi totalul de kilometri undeva la 410 – 412 km de autostradă. Am făcut aceste precizări, fiindcă marcăm acest final de etapă, dar partea importantă de acum încolo vine, spune Grindeanu.
Pe lista proiectelor se află:
Autostrada Transilvania – Secţiunile Nădăşelu – Mihăieşti, Mihăieşti – Zimbor şi Zimbor – Poarta Sălajului;
A7 (Autostrada Moldovei) – toate cele 13 loturi cuprinse între Ploieşti şi Paşcani;
A1 (Autostrada Lugoj – Deva) – Secţiunea E (secţiunea cu tuneluri) şi secţiunea D;
A8 (Autostrada Unirii) – secţiunile Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi Leghin -Târgu Neamţ.
Ministrul Transporturilor anunșă, de asemenea, lansarea în licitaţie a contractului pentru execuţia Drumului Expres Arad – Oradea, cu o lungime de 120,47 km.
Construcţia celor trei loturi ale acestui drum de mare viteză costă de 8,5 miliarde de lei (fără TVA) și fondurile vin din Programul Transport 2021-2027. Periada de execuție este de maximum 24 de luni.
Contractul prevede şi execuția a 12 noduri rutiere, patru Centre de Întreţinere şi Coordonare şi 86 de poduri şi pasaje.
Drumul Expres Arad – Oradea face parte din coridorul rutier care va asigura conexiunea între Marea Baltică – Marea Neagră şi Marea Egee, proiect al Uniunii Europene, stabilit prin Iniţiativa celor Trei Mări.
CITEȘTE ȘI:
Guvernul își mută activitățile la Parlament/ De când se face mutarea?