Petiție pentru menținerea ministrului Pop în Guvern: „A făcut câteva greșeli de exprimare, dar a demarat schimbarea în bine a Educației”
„Liviu Marian Pop trebuie să rămână ministrul Educației Naționale pentru că este persoana care a abordat coerent și unitar toate problemele și lacunele educației preuniversitare. Când într-un sistem lucrurile se schimbă în bine, nu înlocuiești autorul schimbării! Poate că ministrul Liviu Marian Pop nu a fost nici cel mai bun PR-ist din Guvern și cert a utilizat regionalisme fonetice cu sonorități buclucașe, ba a făcut și câteva greșeli de exprimare, dar atunci când a fost numit Ministru al Educației, Pop nu a fost selectat nici pe competențe oratorice, nici pe competențe de bun purtător de cuvant, ci pe competențe reale, probate de o carieră de-o viață în învățământul preuniversitar”, se arată în textul petiției.
Inițiatorul acesteia precizează că Liviu Pop este primul ministru al Educației care cunoaște această parte a sistemul românesc de educație și că acesta „a demarat schimbarea în bine a sistemului preuniversitar, eliminind prin reformă structurile de tip caracatiță și punând stavile serioase hoției, imposturii și birocrației”.
„Mafia manualelor, a auxiliarelor și a rechizitelor aferente a fost practic demontată prin Proiectul Editurii Didactice și Pedagogice S.A., ca instituție de interes național. Sistemul, fiind astăzi în primejdie de moarte, cere vocal înlocuirea ministrului Educației. Și, de multe ori din păcate, o face prin gura unor dascăli numiți generic „antrenori de genii”. Or acei profesori au privilegiul de a lucra cu o elită de 1-2% dintre copiii României, copii pentru care oricând vor putea fi procurate materiale didactice aparte, fără însă a mai îmbogăți caracatița editurilor căpușă”, potrivit sursei citate.
De asemenea, inițiatorul petiției semnalează și câteva calități ale actualului ministru al Educației și anume că Liviu Pop este primul ministru din România postdecembristă care provine din sistemul preuniversitar, „înțelegându-i complexitatea”, este singurul ministru care a avut „curajul să înfrunte baronii manualelor și a construit Proiectul Editurii Didactice și Pedagogice S.A. ca instituție de interes național”, este, de asemenea, singurul ministru care a reglementat ca începând cu noul an școlar discriminarea minorităților naționale și a cultelor religioase să înceteze, e primul ministru care a înțeles importanța utilizării resurselor educaționale deschise și „luptă pentru promovarea acestora”, primul ministru care a înțeles „necesitatea validării materialelor auxiliare prin grupuri de experți înainte ca acestea să intre în circuit”, dar și primul ministru care a reușit să dubleze numarul de clase pentru învățămant dual.
Până la ora transmiterii știrii, petiția a fost semnată de aproape 800 de oameni.