Ponta anunță că își condiționează candidatura la alegerile parlamentare din 2016 de terminarea unei autostrăzi
Președintele PSD, premierul Victor Ponta a susținut că nu va mai candida la următoarele alegeri parlamentare, în 2016, dacă autostrada Comarnic-Brașov nu va fi executată până la acel moment.
„Pe 28 februarie se anunță precalificarea probabil pentru București-Brașov, nu e Comarnic-Brașov. Dacă nu este gata până în 2016, nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Brașov și cu Pitești-Craiova”, a spus Ponta la Realitatea TV.
La începutul acestui an, Ponta a cerut găsirea unei soluții în instanță pentru reluarea licitației autostrăzii Comarnic-Brașov, arătând că aceasta a fost iar suspendată „pentru Sfântul Așteaptă” de către Consiliul de Soluționare a Contestațiilor, dar că nu mai acceptă „abuzurile și șmecheriile” șefului instituției.
La sfârșitul lunii septembrie, premierul Ponta a solicitat conducerii Ministerelor Transporturilor, Finanțelor, Justiției și Secretariatului General al Guvernului să găsească o soluție pentru reluarea licitației la autostrada Comarnic-Brașov, arătând că „birocrația politică” și CNSC au blocat această procedură.
El a susținut că Guvernul nu este lăsat să deruleze acest proiect de către CNSC, „numit de fostul guvern ca să nu ne lase pe noi”.
La acel moment, licitația inițiată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) pentru consultanță la reactualizarea studiului de fezabilitate aferent contractului de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, în valoare estimată de 23,6 milioane lei fără TVA, era suspendată a doua oară de CNSC, pentru probleme privind caietul de sarcini.
Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2010, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci (Franța)-Aktor (Grecia), a renunțat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunțat că a anulat contractul de construcție a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situație care a făcut imposibilă asigurarea finanțării.
Tronsonul Comarnic-Brașov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.