Ponta către Rus: Soluția la Comarnic-Brașov a mai rămas și, după aia, putem să ne retragem în glorie
This browser does not support the video element.
Premierul l-a felicitat, miercuri, pe ministru pentru că, în minivacanța de 1 Mai, șoferii care au plecat spre litoral nu au mai fost obligați să aștepte mult timp pentru plata taxei de autostradă, dar a arătat că a fost aglomerație pe DN1, pe drumul spre stațiunile montane, și a cerut o soluție pentru proiectul autostrăzii Coamrnic-Brașov.
„Acum, însă, s-a stat pe DN1 și vă aștept, dupe se aprobă Master Planul, cu soluția pentru Comarnic-Brașov, că asta a mai rămas, și după aia putem să ne retragem în glorie”, i-a spus Ponta ministrului.
În urmă cu trei săptămâni, premierul Victor Ponta afirma că autostrada Comarnic-Brașov nu poate fi realizată fără un consens politic.
În februarie, Ministerul Transporturilor anunța că statul vrea să găsească un model financiar mai eficient în raport cu bugetul și să atragă finanțare de la instituții financiare internaționale pentru autostrada Comarnic-Brașov, iar discuțiile cu consorțiul selectat vor continua până în aprilie.
Premierul ceruse în ianuarie ministrului Transporturilor ca, până în 15 februarie, să fie decisă semnarea contractului de construcție în concesiune a autostrăzii sau rezilierea procedurii, arătând că nu se mai poate aștepta.
La începutul anului 2014, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a încheiat un memorandum cu consorțiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevedea concesiunea de lucrări publice pentru proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea autostrăzii Comarnic-Brașov. Lungimea autostrăzii este de 53,22 kilometri.
Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care 4 ani construcție și 26 de ani operare și întreținere, iar valoarea estimată pentru lucrările de proiectare și construcție este de 1,828 miliarde euro (fără TVA). Statul ar fi plătit 2,7 miliarde euro pentru construcția, operarea și întreținerea autostrăzii Comarnic-Brașov timp de 30 de ani dacă ar fi avut banii, însă adăugând costurile de finanțare, suma urcă la 8,45 miliarde euro.
Termenul anunțat de autorități pentru semnarea contractului de construcție în concesiune a autostrăzii Comarnic – Brașov a fost amânat de mai multe ori. Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2010, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci (Franța) – Aktor (Grecia), a renunțat la contract.
Autostrada este împărțită în cinci secțiuni: Comarnic Sud – Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord – nod rutier Bușteni (16,3 km), nodul rutier Bușteni până la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal până la nodul rutier Râșnov (15,2 km) și nodul rutier Râșnov până la Cristian (5,4 km).