Premierul Victor Ponta susține că Anca Boagiu, „fătuca” aceasta care a fost ministrul Transporturilor, este vinovată de blocarea POS Transporturi, prin „acordarea în mod ilegal” a contractului pentru autostrada Nădlac-Arad, astfel că „probabil va merge la DNA să explice cum a dat contractul”.
Victor Ponta a fost întrebat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferință de presă, cum comentează declarațiile Ancăi Boagiu despre dreptul de veto al României la Consiliul European, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Doamna Boagiu, această fătucă ce a fost ministrul Transporturilor prin meritele sale personale și pregătirea extraordinară, este direct vinovată și, probabil, va merge și la DNA de blocarea Programului Operațional Sectorial pe Transporturi, prin acordarea în mod ilegal a contractului, alături de doamna Trăilă, pentru Nădlac-Arad, unei firme pe care o știe foarte bine și pe al cărei patron îl știe foarte bine. Din cauza organizării ilegale a licitației, România are acest program pe transporturi presuspendat. Ce să îi mai răspund doamnei Boagiu, că probabil va merge la DNA să explice cum a dat contractul și cum o ajută câștigătorul contractului în campanie. E mare îndrăzneală, să vorbești de funie în casa spânzuratului. Mi se pare tipic pentru un PDL-ist”, a spus Ponta.
Vicepreședintele PDL Anca Boagiu susține că premierul Victor Ponta a compromis negocierile pe care președintele Traian Băsescu le va avea la Bruxelles pe tema bugetului UE, ea precizând că folosirea dreptului de veto ar însemna blocarea bugetului UE.
Comisia Europeană a propus corecții financiare pornind de la 5%, pe axa IV a Programului Competitivitate, până la 25% din valoarea contractelor, pentru axa III a aceluiași program și contractele de achiziție publică dinainte de 1 octombrie, gestionate de CNADNR sau CFR în cadrul POS Transporturi.
Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a prezentat, miercuri, Guvernului propunerile de corecții avansate de Comisia Europeană ca o condiție pentru reluarea plăților în cadrul programelor operaționale finanțate din fonduri structurale și de coeziune.
În cazul POS Transporturi, Comisia a propus un procent corectiv de 25% aplicat pentru contractele de achiziție publică lansate înainte de 1 octombrie 2011 gestionate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) și finanțate din axa prioritară I, precum și pentru cele gestionate de CFR și finanțate din toate axele.