Ponta își asumă public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă

Ponta își asumă public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă
Publicat: 19/06/2013, 16:05
Actualizat: 01/11/2016, 23:26

Premierul Victor Ponta și-a asumat public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă și i-a spus ministrului Transporturilor că nu are de ce să îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în acțiuni era introdusă de la început în procedură, „altfel nu venea nimeni” la licitație.

„Vreau să spun public că nu mă derobez de responsabilitate, am știut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte – poate că o companie americană e nemulțumită, dar nu le-am stabilit chiar noi, așa, de capul nostru, acele termene, board-ul (FMI-n.r.) de pe 26 (iunie-n.r.) e pe 26, tot în America”, a spus Ponta.

El a precizat că știe foarte bine modul în care decurge procesul de privatizare a companiei feroviare.

„Procedura de privatizare de la CFR Marfă, evident coordonată de către ministrul Transporturilor, este o procedură pe care nu doar eu, ci toate structurile guvernamentale am cunoscut-o, o știm, s-a făcut în condițiile legii, s-a făcut mereu în consultare cu partenerii noștri internaționali. Eu nu pot să vă critic, domnul Fenechiu, că n-am de ce, că le-ați explicat de-o mie de ori că inclusiv ștergerea datoriilor era trecută de la început de către consultant în procedura de privatizare, că altfel nu venea nimeni, probabil, dacă nu treceam de la început că într-o anumită fază a procedurii o să ștergem datoriile de la stat. De fapt, nu le ștergem, le convertim în acțiuni. Că acum a aflat presa sau o parte a presei sau cei care sunt prieteni cu cei care nu au putut să participe la licitație astea sunt interese private, ilegitime din punctul meu de vedere, dar fiecare e liber să spună ce vrea”, a spus premierul.

De asemenea, el a arătat că vrea să dea „un semnal” că procedurile au fost îndeplinite conform legii și discuțiilor cu partenerii internaționali. Totodată, Ponta s-a interesat de modul în care se finalizează procedura de privatizare.

„Astăzi, la ora 12,00, e termenul limită de depunere a ofertelor, mâine la ora 11.00 trebuie să desemnăm un câștigător”, l-a informat pe Ponta ministrul Transporturilor, adăugând că are două luni la dispoziție pentru semnarea contractului de privatizare.

Premierul i-a solicitat ministrului de resort ca, după evaluare, să se asigure că cel care a a vut oferta cea mai bună o va pune în practică ulterior și l-a atenționat că, dincolo de garanțiile financiare, există și alte aspecte foarte importante, cum ar fi investițiile viitoare în companie și câte locuri de muncă vor mai rămâne.

După această declarație a premierului, asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz a anunțat că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă și își rezervă dreptul de a contesta procedura la instituțiile abilitate.

Compania precizează că, având în vedere complexitatea procesului și volumul semnificativ de informații care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare.

Și OmniTRAX, ieșită din cursa pentru CFR Marfă, a contestat, vineri, procesul de privatizare și cere reluarea procedurii cu participarea companiei americane, precizând că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă.

OmniTRAX arată că în aceste condiții era imposibil pentru orice investitor de bună credință să depună până la data de 5 iunie, conform cerințelor procedurii de privatizare, atât o ofertă neangajantă reală, adaptată nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfă, cât și comentariile privind contractul de vânzare-cumpărare, alături de un plan de restructurare pe cinci ani, „care să transforme o companie de stat plină de datorii și ineficientă într-o companie feroviară profitabilă care să aducă beneficii economiei și cetățenilor României”.

Compania americană a depus contestații la Tribunalul București, Ministerul Finanțelor, Ministerul Transporturilor și Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acțiunile companiei. Licitația pentru privatizarea companiei pornește de la 180 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiție solicitată de experții Fondului Monetar Internațional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituției internaționale.

Guvernul își asumă față de FMI doar desemnarea câștigătorului licitației pentru privatizarea CFR Marfă, una dintre principalele solicitări ale instituției financiare, dar nu și finalizarea tranzacției, arătând că operațiunea depinde de îndeplinirea tuturor condițiilor din contract.

Astfel, Guvernul promite FMI, în scrisoarea de intenție transmisă săptămâna trecută, înainte de decizia finală din board-ul Fondului, și obținută de MEDIAFAX, că va încerca să desemneze un câștigător al licitației pentru CFR Marfă la 21 iunie, cu puțin înainte de reuniunea board-ului FMI, dar nuanțează referirea la încheierea tranzacției efective, arătând că aceasta depine de îndeplinirea „tuturor” condițiilor contractuale.

Sorry, there are no polls available at the moment.
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Prima reacție a Kremlinului, după ce Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor prezidențiale
Curs valutar BNR 25 noiembrie 2024. Cât costă 1 euro, după ce Călin Georgescu a...
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile!...
Cum a ajuns Ion Iliescu primul președinte al României democrate. Istoria marcată de minciuni, proteste...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Cine este soția lui Călin Georgescu. Cristela este educator holistic și promovează anti-feminismul: ”Nu fiți...
Victor Ponta dă vina pe Nicolae Ciucă, „un idiot util”, pentru rezultatele alegerilor. „A fost...
Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Elena Lasconi! Dezvăluirea făcută de Dan Diaconescu
Cum se menține în formă Cristela Georgescu, la 54 de ani! Soția lui Călin Georgescu...
Ce avere are Călin Georgescu, câştigătorul turului 1 la alegerile prezidenţiale 
VIDEO Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Vladimir Putin! Nimeni nu și-a dat seama de...
Fiica Elenei Lasconi este internată în spital! Candidatul USR a primit această veste chiar îniante...
Cum a reușit 'meteoritul' Călin Georgescu să fie numărul 1! Explicația unui specialist în social...
Cum arată noile DUSTERE ale Poliției? Au fost văzute pe platformă, în trafic - FOTO
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între...
Descoperire INCREDIBILĂ despre INIMA umană! Ce au găsit medicii?
Călin Georgescu detonează România. Primul anunț oficial după alegeri: Acum urmează...
A murit "bucătăreasa națională". Își pierduse cele două fiice într-un singur an
Cine este Cosmin Georgescu, fiul lui Călin Georgescu. Tânărul a fost coleg de cameră și...
VIDEO Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
EXCLUSIV! Ce s-a întâmplat la ultimul concert susținut de Gabriel Cotabiță?! Mihai Trăistariu: "Avea corpul...
BANCUL ZILEI. Ajunge BUBULINA acasă și își găsește bărbățelul prin bucătărie: - Vai, ce surpriză!
Luptele libere, printre cele mai vechi discipline sportive. Când a participat România pentru prima dată...