Ponta vrea „în următorii patru ani să avem alte câteva autostrăzi esențiale”, dar „nu dă cifre pentru că au dat alții înaintea lui și s-au făcut de râs”
Premierul Victor Ponta a declarat, joi, la finalizarea tronsonului Cernavodă-Medgidia al Autostrăzii Soarelui, că vrea ca în următorii patru ani România să aibă alte câteva autostrăzi esențiale pentru România, el spunând că „nu dă cifre pentru că au dat alții înaintea lui și s-au făcut de râs”.
Ponta le-a mulțumit constructorilor, spunând că au lucrat într-un ritm foarte bun.
Premierul a susținut că autostrăzile reprezintă singura șansă ca România să se dezvolte.
„E singura șansă ca România să se dezvolte, să fim mult mai hotărâți și mai serioși în ceea ce privește infrastructura. Nu dau cifre cu câți kilometri că au dat alții înaintea mea și s-au făcut de râs și nu-i mai ascultă nimeni, și vă spun pe baza a ceea ce am făcut anul acesta și pe baza a ceea ce suntem în faza de pornire anul viitor că în următorii patru ani vreau să avem alte câteva autostrăzi esențiale pentru dezvoltarea României”, a spus Ponta, care a menționat că la tronsoanele Comarnic-Brașov și Craiova-Pitești lucrările ar urma să înceapă anul viitor.
Ultimul tronson al Autostrăzii Soarelui, cel dintre Medgidia și Cernavodă, a fost deschis circulației, joi, pe două benzi pe sens.
În iulie, tronsonul Cernavodă – Medgidia al Autostrăzii Soarelui a fost deschis, circulându-se în regim de drum național, pe o singură bandă pe sens și cu limita de viteză de 80 de kilometri la oră.
Atunci, la inaugurarea tronsonului respectiv au participat premierul Victor Ponta și ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, precum și primarul Constanței, Radu Mazăre.
După ce Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a reziliat anul trecut contractul cu firma Colas, cea care ar fi trebuit să realizeze tronsonul de autostradă Cernavodă – Medgidia, a fost organizată o nouă licitație câștigată de consorțiul Astaldi – Max Boegl, același care lucrează și la tronsonul Medgidia – Constanța. Semnarea contractului a avut loc în 21 septembrie 2011, iar în 7 octombrie au început lucrările. Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmează să fie finalizați complet în ianuarie 2013.
La sfârșitul lunii iulie 2011 au fost inaugurați 21 de kilometri din autostradă, de la Murfatlar la Constanța, iar timp de două luni circulația s-a desfășurat pe o singură cale până la finalul lui septembrie, când a fost dată circulației și cealaltă cale.