Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat că au început lucrările pentru terminalul intermodal, care va beneficia inclusiv de conexiune feroviară. Ministrul a făcut anunțul la evenimentul de inaugurare a două obiective pentru Portul Constanța, terminalul RO-RO și platforma pentru mărfuri agabaritice Project cargo.
Toate cele trei proiecte sunt de asemenea finanțate și din fonduri europene. Sunt rezultatul colaborării între autoritățile române și cele din Emiratele Arabe Unite, a transmit Grindeanu.
Despre cele două noi terminale inaugurate, ministrul Grindeanu a spus că au ca bază memorandumul semnat în urmă cu doi ani de autoritățile române și cele emirateze și reprezintă unul din rezultatele concrete ale colaborării bilaterale în domeniul proiectelor strategice comune.
Noul terminal RO-RO va deservi fluxuri de mărfuri care vor veni din Turcia traversând Marea Neagră, dar și din Georgia, dar care nu se vor opri doar în România sau în țările vecine și vor ajunge atât în centrul Europei, cât și în zona Mării Baltice prin coridorul feroviar Rail-2-Sea, când acesta va deveni operațional, a declarat Grindeanu.
Iar terminalul pentru mărfuri agabaritice va fi de asemenea important, inclusiv pentru transportul echipamentelor și componentelor necesare extracției de gaz din Marea Neagră, conform ministrului Transporturilor.
Pentru prima oară în istoria modernă, Portul Constanța este situat între două fluxuri comerciale majore coridorul tradițional maritim, pornind din Asia și coridorul de mijloc, cu punct de plecare din China.
Proiectele și obiectivele ministrului Transporturilor nu se opresc aici. Grindeanu a afirmat că dorește, printre altele, și digitalizarea Portului Constanța.
Suntem interesați să continuăm parteneriatul nostru și să dezvoltăm împreună Molurile 3 și 4, să digitalizăm Portul Constanța, să modernizăm rețelele feroviare din cadrul acestuia și din jurul Portului Constanța și să realizăm zone de conectivitate multimodală pentru transportul de mărfuri.
Dezvoltarea Portului Constanța Sud este un obiectiv strategic de interes național, iar după finalizare a lucrărilor aferente Molurile 3 și 4, portul va putea opera nave de mare capacitate, inclusiv la cele aproximativ 17 dane de mare adâncime nou create anul trecut.
În 2023, Portul Constanța a atins nivelul maxim istoric de peste 92 de milioane tone tranzitate, conform ministrului Grindeanu, care a concluzionat că „ne aflăm practic în etapa în care acesta a devenit cel mai important hub de distribuție al Uniunii Europene la Marian Neagră”.
Putem spune în acest moment că Portul Constanța reprezintă cea mai eficientă rută de transport comercial către Marea Caspică și Orientul Îndepărtat, prin Middle Corridor, comparativ cu ruta oceanică folosită în mod tradițional.
CITEȘTE ȘI: