Liderul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), George Simion, a efectuat o vizită la șantierul Podului peste Dunăre de la Brăila, unde a fost nemulțumit de stadiul lucrărilor de reparație, la doar un an de la deschiderea oficială a podului. Într-o postare video, Simion a acuzat echipele de muncitori de lipsă de implicare, afirmând că „doar trei lucrători muncesc, în timp ce șapte stau pe telefon.”
Simion a criticat dur situația de la fața locului, unde, potrivit acestuia, se formaseră cozi de mașini de kilometri, iar traficul se desfășura pe o singură bandă.
Podul cică nu are probleme structurale, dar asfaltul se scufundă și se prăbușește efectiv, a spus Simion.
Liderul AUR a atacat firma italiană WeBuild, implicată în construcția podului, sugerând că acesta a fost lăsată să falimenteze statul român, iar banii destinați lucrărilor au fost deja „trimiși peste hotare.”
De asemenea, unii muncitorii din Muntenegru și Vietnam au fost filmați de George Simion cum stau tolăniți pe carosabil sau pe telefonul mobil.
Sunt realmente revoltat de situația pe care am găsit-o la fața locului, pentru că, deși erau cozi de kilometri, acolo, în toiul zilei, 3 lucrători munceau, iar 7 stăteau pe telefon. Pe modelul timpul trece, banul merge, a precizat președintele AUR.
George Simion: De ce nu munciți?
Muncitor: Muncim!
George Simion:Nu munciți! Stați pe mobil!
Muncitor: Nu, nu, nu!
George Simion: Da, da, da!
Muncitor: Uită-te la băieții aia, aceasta este echipa mea.
George Simion: Da, băieții tăi stau pe mobil, și vietnamezii stau aici ca în vacanță. Mergeți la muncă! Hai, hai, hai, așa hai hai, puneți mâna la treabă, hai. Aici nu e niciun șef de șantier, nimic, este Țara lui Papură Vodă în care au venit vietnamezii și aștia din Muntenegru și stau degeaba.
„E vina lor! M-aș duce cu tancu la ei. Sute de milioane de euro pentru batjocura asta”, a spus unul dintre șoferii chestionați de George Simion.
Un alt șofer, aceeași nemulțumire: „Asta e bătaie de joc. Drumurile de legătură finalizate 99% nu le dă drumu. Podul, nu mai spunem într-un an de zile l-a rașchetat de nu știu câte ori! Deci uitați-vă, coadă până la sensul giratoriu de la Jijila. Nu se poate așa ceva, chiar bătaie de joc”.
Lucrările la Podul peste Dunăre au avut loc după ce au apărut în mod repetat probleme, inclusiv la asfalt, infiltrații și ulterior o tasare a rampei de acces spre Brăila.
Acest lucru vine în contextul în care termenul contractual a fost prelungit până pe 7 octombrie 2024, cu un an mai târziu decât termenul stabilit inițial.
Recepția acestui proiect a devenit un subiect de dispută între CNAIR și compania italiană WeBuild. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, împreună cu CNAIR, au condiționat recepția lucrărilor de reasfaltarea completă a podului, folosind o nouă compoziție asfaltică.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a precizat că procedurile de recepție a lucrărilor nu vor începe mai devreme de jumătatea lunii octombrie.
Proiectarea și construcția Podului de la Brăila urmau să coste statul român 1.995.932.260,25 lei fără TVA. Adică în jur de 400 de milioane de euro. Cu toate acestea, costurile pentru proiectul podului peste Dunăre au depășit suma de 700 de milioane de euro.
CITIȚI ȘI:
EXCLUSIV VIDEO | Probleme fără sfârșit la podul de jumătate de miliard de euro de la Brăila
Circulația pe Podul Brăila, RESTRICȚIONATĂ pe un singur sens. Este înlocuit asfaltul vălurit