Prima pagină » Știri politice » Premierul Ludovic Orban, la cea de-a treia reuniune lunară a Comitetului Interministerial pentru Debirocratizare: ”Reducerea la maximum a procedurilor inutile făcute pentru a complica drumul pe care trebuie să îl parcurgă cetățeanul”

Premierul Ludovic Orban, la cea de-a treia reuniune lunară a Comitetului Interministerial pentru Debirocratizare: ”Reducerea la maximum a procedurilor inutile făcute pentru a complica drumul pe care trebuie să îl parcurgă cetățeanul”

Premierul Ludovic Orban, la cea de-a treia reuniune lunară a Comitetului Interministerial pentru Debirocratizare: ”Reducerea la maximum a procedurilor inutile făcute pentru a complica drumul pe care trebuie să îl parcurgă cetățeanul”

Premierul Ludovic Orban a participat, astăzi, la cea de-a treia reuniune lunară a Comitetului Interministerial pentru Debirocratizare, declarând că Executivul a emis și o Ordonanță de Urgență care obligă instituțiile statului să furnizeze serviciile online, în cazul în care e cerut acest lucru. Cu toate acesta, Ludovic Orban a atras atenția că ”revenirea la dosare și hârtii” a redevenit o practică pentru mulți funcționari.

Scopul Comitetului Interministerial pentru Debirocratizare este tocmai acela ca instituțiile publice să se adapteze la nevoile cetățeanului.

Instituțiile sunt obligate să furnizeze serviciile, să ofere drepturile cât mai simplu, cu cât mai puține hârtii, cu cât mai puține deplasări la ghișeu, a precizat Ludovic Orban, iar tot acest proces de simplificare poate fi pus în practică printr-o reducere la maximum a procedurilor ”care nu sunt necesare, inutile”, apărute doar ”pentru a complica drumul” parcurs de cetățean.

”Procesul de simplificare trebuie realizat prin reducerea la maximum în reglementările, în special în reglementările de ordin secundar, a acelor proceduri care nu sunt necesare, care sunt inutile, care nu sunt făcute decât pentru a complica drumul pe care trebuie să îl parcurgă cetățeanul pentru a-şi obține dreptul, pentru a beneficia de serviciu sau pentru a beneficia de, să spun, resursa pe care vrea să o acceseze dreptul pe care i se conferă printr-o reglementare legală. Aici trebuie să gândim lucrurile în toate aspectele vieții, plecând, de exemplu, de la evenimentele de viață – certificat de naștere, certificat de căsătorie, după aceea obținerea la documentelor cum sunt pașaportul, permisul de conducere, înmatricularea mașinii – gândiți-vă că foarte mulți dintre noi ne pierdem foarte mult timp în astfel de proceduri”, a menționat Ludovic Orban.

”De asemenea, interoperabilitatea între marile baze de date, care sunt deținute de sistemele publice, este fundamentală, astfel încât omul când se duce, să se ducă la o singură instituție, nu să fie trimis de instituția respectivă la alte șapte instituții, ca să își obțină adeverințe, certificate și alte categorii pentru care pierde timp, bani, energie. Orice informație care este deținută de o altă instituție publică trebuie să poată să fie accesată de instituția publică care furnizează serviciul sau asigură aplicarea dreptului pe care îl primește cetățeanul”, a mai specificat premierul Orban.

Premierul României: ”Punem la dispoziție resurse umane, pentru a face evaluarea propunerilor pe care le vom primi pe site-ul simplificare.gov.ro”

Ludovic Orban a anunțat, în timpul acestei întâlniri, că vor fi puse la dispoziție toate resursele umane necesare pentru a evalua propunerile care vor fi primite.

Toate aceste propuneri vor putea fi trimise pe site-ul simplificare.gov.ro, a anunțat premierul.

”Voiam să le transmit și colegilor secretari de stat, orice se decide în Comitetul Interministerial trebuie să se transforme în modificarea unei reglementări, indiferent că este vorba de lege, de hotărâre de guvern, de ordin de ministru sau de ordin al președintelui agenției. Imediat ce avem o evaluare foarte clară a noului parcurs pe fiecare tip de procedură, trebuie implementată imediat prin modificarea reglementărilor. Sigur, trebuie să intre pe circuitul de avizare, trebuie făcută consultare publică cu oamenii. De asemenea, solicit comitetului și chiar îi spun domnului secretar de stat Romani și domnului secretar general că punem la dispoziție resurse umane, pentru a face evaluarea propunerilor pe care le vom primi pe site-ul simplificare.gov.ro. Deci toate propunerile trebuie sistematizate că ele vor fi pe anumite grupuri de activități și trebuie luate în special partea de propuneri concrete, astfel încât să putem să le transpunem cât mai rapid în reglementări”, a transmis premierul Ludovic Orban.

”Acest proiect de debirocratizare prin simplificare, prin digitalizare, trebuie să funcționeze inclusiv prin reducerea unor categorii de taxe, pentru că, pe fiecare drum de obținere a unei autorizații de construcții, întâlnim tot felul de taxe, care nu fac altceva decât să genereze un preț de multe ori necuvenit, care nu este neapărat prevăzut prin lege pentru ca un om să își obțină un drept sau un document sau un serviciu care este conferit de lege”

Ludovic Orban

Ludovic Orban: ” Pentru toate categoriile de servicii pe care le furnizează administrația publică trebuie gândite proceduri simple”

Premierul Orban a accentuat asupra digitalizării, în continuare, a Registrului Comerțului și a ANAF, tocmai pentru ca ”interacțiunea cu mediul de afaceri și cu plătitorii de taxe și impozite să fie o interacțiune online”.

Din păcate, a insistat premierul, ”vechile obiceiuri” nu se uită foarte ușor, iar mulți dintre funcționari au revenit la ”lucrul cu hârtii și la alcătuirea de dosare”.

”Noi deja am emis o ordonanță de urgență, în care am obligat instituțiile publice să furnizeze serviciile online, în cazul în care sunt solicitate online. Sigur că această reglementare nu este respectată în integralitate şi, din păcate, mulți s-au întors la vechiurile obiceiuri, la lucrul cu hârtii și la alcătuirea de dosare. Pentru toate categoriile de servicii pe care le furnizează administrația publică trebuie gândite proceduri simple, trebuie modificate reglementări și trebuie un plan de implementare și, de asemenea, un plan de comunicare cu cetățenii, astfel încât să își cunoască, practic, drepturile și să știe că pot să acceseze toate aceste servicii, drepturi, într-un mod cât mai simplu. Digitalizarea în continuare a Registrului Comerțului este foarte importantă, digitalizarea ANAF, astfel încât, practic, toată interacțiunea cu mediul de afaceri și cu plătitorii de taxe și impozite să fie o interacțiune online, pentru că acolo lucrurile sunt mult mai simple”, a mai spus premierul Ludovic Orban în timpul întâlnirii.

S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole ... vezi toate articolele