Purtătorul de cuvânt al șefului statului, Bogdan Oprea, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, că CSAT nu poate aviza contracte de privatizare, iar premierul Victor Ponta nu cunoaște obiectul de activitate al Consiliului și încearcă să fugă de responsabilitate în privința privatizării CFR Marfă.
„Domnul prim-ministru Victor Ponta, deși ocupă funcția de vicepreședinte al Consiliul Suprem de Apărare a Țării, nu cunoaște obiectul de activitate al Consiliului. De aceea, îi recomandăm să citească Legea 415/2002 privind organizarea și funcționarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, disponibilă și pe website-ul Administrației Prezidențiale, www.precidency.ro, din care va afla că CSAT are atribuții strict privind securitatea națională, și nu are nicio atribuție financiar-economică în baza căreia să poată aviza contracte comerciale sau contracte de privatizare”, afirmă Oprea.
Potrivit acestuia, obligația legală privind contractul de privatizare a unui pachet de acțiuni al companiei CFR Marfă SA revine exclusiv Guvernului României și Comitetului de Privatizare a CFR Marfă din cadrul Ministerului Transporturilor.
„Domnul prim-ministru Victor Ponta, așa cum ne-a obișnuit, încearcă să fugă, din nou, de responsabilitate. Ar fi o ilegalitate ca CSAT să se pronunțe pe acest contract de privatizare. Așa că îl rugăm respectuos pe domnul prim-ministru Victor Ponta să nu aștepte avizul CSAT după derularea procesului de privatizare pentru că domnul președinte Traian Băsescu nu va accepta să încalce legea. Singurii care poate decide asupra acestui contract sunt ministrul interimar al Transporturilor, domnul Victor Ponta, prim-ministrul Guvernului României, domnul Victor Ponta, și Guvernul Victor Ponta. Altfel, recomandabil, în numele consecvenței, ca domnul prim-ministru Victor Ponta să-și asume răspunderea privatizării pentru care, în data de 20 iunie, îl felicita atât de călduros pe domnul ministru Relu Fenechiu. Președintele României, domnul Traian Băsescu, speră ca domnul prim-ministru Victor Ponta să nu genereze un nou episod tip «Oltchim» cu ocazia privatizării CFR Marfă”, mai susține Oprea.
Contractul de vânzare a companiei CFR Marfă va fi semnat doar după ședința Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT), probabil în luna septembrie, iar procedura de privatizare va fi finalizată în termen de 60 zile, a declarat premierul Victor Ponta.
El a insistat că acest contract va fi semnat doar după avizul CSAT și când jurnaliștii au atenționat că, potrivit caietului de sarcini, docuemntul ar trebui semnat după cinci zile de la aprobarea Guvernului.
Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost aprobat de Guvern, în ședința de miercuri.
„Dacă CSAT se opune, contractul nu va fi semnat deloc (…) În baza strategiei avizată de CSAT a fost aprobată o hotărâre de guvern. Dacă spuneți că nu e în atribuția președintelui (avizarea contractului de privatizare aprobat de Guvern – n.r.), atunci ar trebui să tacă din gură. Dacă tot vorbește, să-i dăm atribuții”, a spus Ponta.
El a susținut că Guvernul ar fi transmis CSAT contractul de privatizare CFR Marfă chiar dacă președintele Băsescu nu s-ar fi pronunțat, luni, pe această temă.
„Ne-a întărit convingerea. Când președintele știe niște lucruri pe care noi ceilalți nu le știm, e bine să-l consultăm, ca să nu ne lase să greșim. Un președinte serios și responsabil cu țara sa nu așteaptă la cotitură să greșească Guvernul și după aia să iasă. Cred că ne informează și singurul for în care ne întâlnim în mod oficial este CSAT-ul”, a afirmat Ponta.
Premierul a precizat totodată că nu a discutat cu președintele despre trimiterea contractului la CSAT.