Proiectanții și constructorii interesați să lucreze la extinderea magistralei M4 au la dispoziție încă 46 de zile pentru a-și depune OFERTELE

Publicat: 28 06. 2024, 13:54
Actualizat: 28 06. 2024, 14:11

Termenul de depunere a ofertelor pentru extinderea magistralei M4 de metrou, între Gara de Nord şi Gara Progresul, a fost prelungit până pe 12 august, ora 15:00, având în vedere importanţa obiectivului de investiţii şi necesitatea identificării şi desemnării celor mai buni proiectanţi şi constructori în derularea acestui proiect.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4, termenul iniţial stabilit ca operatorii economici interesaţi să se poată înscrie şi să depună ofertele era joi.

40 de companii din România, dar și din alte state europene, s-au înscris la licitație, până acum, interesate fiind să lucreze la cea mai mare investiție de infrastructură de transport din București, la ora actuală, în valoare de 2,5 miliarde de euro, pentru a aduce metroul de la Gara de Nord la Gara Progresul, prelungind astfel traseul magistralei M4, cu încă 14 noi stații, anunță sursa citată.

În aceste conditii, având în vedere importanţa strategică a acestui obiectiv major de investiţii pentru Bucureşti şi, implicit, necesitatea identificării şi desemnării celor mai buni specialişti (proiectanţi şi constructori) în derularea acestui proiect, Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti, în calitate de lider de asociere (alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Judeţean Ilfov şi Sectorul 5 al Capitalei), a luat măsura prelungirii termenului iniţial de ofertare.

Atribuirea și semnarea contractului sunt preconizate pentru luna octombrie 2024. Câștigătorii licitației vor avea la dispoziție 60 de luni pentru construcția efectivă, primele 10 luni fiind destinate primei faze de proiectare. Ulterior, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire.

Primarul Băluță: Am demonstrat deja că avem determinarea de a duce la capăt astfel de proiecte

Edilul Sectorului 4, Daniel Băluță, spune că extinderea magistralei M4 de metrou cu 12 kilometri este un proiect de o complexitate deosebită.

„Salut interesul deosebit al companiilor de top care vor să vină și să lucreze alături de noi la cea mai mare investiție de infrastructură de transport din București la ora actuală. Extinderea magistralei M4 de metrou cu 12 kilometri este un proiect de o complexitate deosebită, atât din punctul de vedere al proiectării, cât și al construcției, ori tocmai de aceea, ne dorim să formăm o echipă cu cei mai buni și mai renumiți constructori în domeniu.

Astfel, pentru a oferi tuturor operatorilor economici interesați oportunitatea de a se alătura acestui proiect, termenul maxim de depunere a ofertelor în cadrul licitației de achiziție publică ce se desfășoară în condiții normale în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, a fost prelungit până pe 12 august a.c.. 

Am demonstrat deja că avem determinarea și forța de a duce la capăt astfel de proiecte de infrastructură strategică, în condițiile în care avem deja dată în folosință stația de metrou Tudor Arghezi din prelungirea magistralei M2, drept pentru care sunt convins că vom reuși să extindem și magistrala M4”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea 14 stații

Reprezentanţii Primăriei Sectorului 4 au precizat că traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 staţii, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între staţia Gara de Nord 2 şi staţia Gara Progresul, şi care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 şi 5, precum şi al comunei Jilava din judeţul Ilfov.

Cele 14 staţii ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Ştirbei Vodă – Bogdan Petriceicu Haşdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluţiei 2 – George Bacovia – Toporaşi – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Gara Progresul.

Staţiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerinţe pentru securitate la incendiu şi vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilităţi.  Staţiile vor avea şi sisteme de protecţie a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă şi uşi automate la marginea peroanelor.

Finanţarea proiectului este asigurată deja din fonduri europene nerambursabile, accesate prin „Programul Transport” al Uniunii Europone, exerciţiul bugetar 2021- 2027. Contractul de finanţare, în valoare de 2, 5 miliarde de euro, a fost semnat în data de 4 iunie a.c..

CITEȘTE ȘI

Daniel Băluță, despre evoluția lucrărilor la MAGISTRALA 4, Gara de Nord-Gara Progresul: „Cea mai mare lucrare de infrastructură, 2,5 miliarde de euro”

Sorin Grindeanu: Magistralele M4 și M6 ale metroului vor fi extinse cu FONDURI europene de peste 22 miliarde lei