„Avem nevoie de stabilitate legislativă, de predictibilitate în domeniul fiscalității și al legislației muncii (….) Avem mare nevoie să dezvoltăm piața auto din România, trebuie să găsim un echilibru între proporția de mașini noi și cea la mâna a doua (….) Performanțele noastre și creșterea producției sunt indispensabile pentru a păstra locurile de muncă de la Dacia și pe furnizorii noștri”, a declarat Yves Caracatzanis, directorul general al Dacia și al grupului Renault România.
Atât șeful Senatului, cât și președintele Camerei Deputaților au vorbit, în cadrul conferinței, despre „lucrurile esențiale” pe care le-au atins în discuția cu directorul Caracatzanis, printre care s-au numărat și „necesitatea unei stabilități în domeniul legislației”, dar și proiectele de infrastructură.
„Am discutat despre viitorul Dacia. Ceea ce ne interesează cel mai mult, pe mine, pe domnul președinte al Camerei, e viitorul Dacia, în România. Așa cum ați văzut, interesul manifestat de Dacia, în România, este să se mențină centrul de gravitație în România, având în vedere că Dacia se fabrică și în alte țări (…) Suntem într-o competiție în care vrem să rămânem competitivi (…) Suntem într-o situație care e foarte bună, dar trebuie să vedem ce trebuie să facem pentru viitor și am discutat cu directorul general câteva lucruri esențiale – necesitatea unei stabilități în domeniul legislației pentru ca planurile de afaceri să poată fi duse pe termen lung, necesitatea unor proiecte de infrastructură în zona Piteștiului și nu numai, care să mărească competititivitatea celor produse aici”, a spus Tăriceanu.
„Am discutat și despre stabilitate legislativă, despre un subiect important care se discută de mult timp, despre mutarea contribuțiilor din dreptul firmei în al angajatului. I-am prezentat domnului președinte care e schema (….) Și în scurt timp Guvernul va prezenta care e procedura”, a spus, la rândul său, Liviu Dragnea.
Potrivit liderului PSD, și autostrada Pitești-Sibiu s-a aflat pe agenda subiectelor dezbătute cu directorul general al Dacia și al grupului Renault România.
„Ministrul Transporturilor ne-a informat pe mine și pe prim-ministru că pe primul tronson, Pitești-Curtea de Argeș, licitația a fost deja organizată, iar pe celelalte patru tronsoane urmează să se finalizeze docmunentația și să se scoată la licitație, proiectare și execuție undeva prin noiembrie (…) Tot pentru noiembrie se preconizează și licitarea tronsoanelor pentru drumul expres Craiova-Pitești (…) S-a discutat, de asemenea, despre un pod peste Argeș care este foarte necesar pentru fabrică și pentru restul de centură ocolitoare a Piteștilor”, a detaliat Dragnea, potrivit Mediafax.
Pe de altă parte, Dragnea a subliniat faptul că programul Rabla trebuie dezvoltat.
„E bine ca toți să conștientizăm ce înseamnă să cumpărăm mașini fabricate în România față de mașini cumpărate second hand din străinătate. O mașină produsă în România aduce 3.500 de euro la buget, una importată-zero”, a adăugat liderul PSD.