Prima pagină » Știri politice » Record mondial de promisiuni electorale: liberalul Lucian Bode vorbește despre investiții de 73 miliarde de euro în infrastructură!

Record mondial de promisiuni electorale: liberalul Lucian Bode vorbește despre investiții de 73 miliarde de euro în infrastructură!

Record mondial de promisiuni electorale: liberalul Lucian Bode vorbește despre investiții de 73 miliarde de euro în infrastructură!

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, anunță schimbări majore în planurile Executivului privind dezvoltarea infrastructurii din România. Astfel, se pare că liberalii își fac planuri pentru 2021, când intenționează ca, prin Legea bugetului, să aloce pentru Transporturi un procent de 2% din PIB!

De anul viitor, (…) să avem 2% din PIB pentru Transporturi alocat prin Legea bugetului, să avem fonduri europene atrase. Azi avem aproximativ 40% din cele 6,1 miliarde de euro absorbţie pe componenta de infrastructură, foarte puţin”, a declarat Bode într-o intervenție la televiziunea B1.

Totodată, ministrul liberal, vorbind în numele Guvernului Orban, spune: „Vrem să utilizăm la maxim fondurile din Planul naţional de recuperare şi rezilienţă, cele 33 miliarde de euro. Şi, dacă aceşti bani nu ne sunt suficienţi, pentru că din calculele noastre, pe toate modurile de transport, în următorii 10 ani este nevoie să investim aproximativ 73 miliarde de euro, dacă aceşti bani din buget, respectiv fonduri europene, nu sunt suficienţi, să apelăm la împrumuturi, pentru că România îşi permite şi trebuie să îşi permită să se împrumute pentru a-şi dezvolta infrastructura”.

Și asta nu e tot: PNL promite 3000 de kilometri de autostrăzi!

Dar asta nu e tot! Partidul Național Liberal promite, prin vocea ministrului Transportului, o infrastructură în fața căreia ar păli de rușine toți vecinii României!

Dacă vrem să avem infrastructură de calitate şi să dezvoltăm mari proiecte de infrastructură ne-am propus ca în următorii 10 ani să finalizăm peste 3.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres în România! Noi avem un plan foarte bine pus la punct…”, a spus Bode.

El a ridicat din nou problema contestaţiilor licitațiilor publice și a cerut instanţe specializate, cu secţii specializate pentru judecarea contestaţiilor, astfel încât să nu fie aglomerată o secţie comercială şi să dureze ani de zile un astfel de proces. Totodată, a adăugat Lucian Bode, pentru a accelera proiectele de infrastructură trebuie să fie reduse termenele până la care se pot depune contestaţiile şi să fie înăsprite condiţiile în care se depun contestaţiile, respectiv, în momentul în care cineva vrea să depună o contestaţie să plătească o „cauţiune” care, „indiferent dacă va câştiga sau va pierde” acel proces, să rămână la bugetul de stat.

Comarnic – Braşov, din nou la „Facem studiu de fezabilitate”

În privința autostrăzii Comarnic – Braşov, ministrul Transporturilor nu s-a ferit să o numească „etalonul bătăii de joc la adresa infrastructurii româneşti, pentru că, din 2002 până astăzi, să vorbeşti despre 58 de km de autostradă şi să nu realizezi aproape nimic este o mare bătaie de joc! Este o mare ruşine, alături de ruşinea ca România, capitala României, Bucureştiul, să nu aibă centură şi noi facem eforturi extraordinar de mari să comprimăm etapele ca în următorii 3 – 4 ani Bucureştiul să aibă un inel de centură la nivel de autostradă”.

Concret, Lucian Bode a explicat că a preluat „parteneriatul public privat pe model Vâlcov – Dragnea” şi l-a anulat, respectiv a preluat tronsonul de autostradă alături de alte 8 proiecte de autostradă de la Comisia Naţională de Prognoză la Ministerul Transporturilor şi a realizat o unitate de implementare a proiectului. „Primul tronson din Comarnic – Braşov va fi centura ocolitoare a Comarnicului la profil de autostradă, pentru care noi estimăm că vom semna contractul în acest an”, a promis Bode.

În ceea ce privește celelalte loturi, „de la Ploieşti până la Braşov, Ploieşti – Comarnic – Braşov, noi suntem în procedură şi scoatem la licitaţie partea de revizuire, adică studiu de fezabilitate şi întocmire proiect tehnic de execuţie”.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele

Citește și