Prima pagină » Știri politice » Rețeaua Politică cere desecretizarea contractului de privatizare a CFR Marfă

Rețeaua Politică cere desecretizarea contractului de privatizare a CFR Marfă

Rețeaua Politică cere desecretizarea contractului de privatizare a CFR Marfă
Rețeaua Politică (RP), o organizație independentă care promovează transparența și independența procesului politic, îi cere premierului Victor Ponta să își asume eșecul privatizării CFR Marfă și să desecretizeze contractul cu Grupul Feroviar Român (GFR).

Rețeaua Politică (RP), o organizație independentă care promovează transparența și independența procesului politic, îi cere premierului Victor Ponta să își asume eșecul privatizării CFR Marfă și să desecretizeze contractul cu Grupul Feroviar Român (GFR).

„Solicităm Guvernului României să desecretizeze contractul semnat cu Grupul Feroviar Român mai ales în contextul în care, prin declarațiile publice, proprietarul GFR a acceptat publicarea acestuia”, se arată într-un comunicat de presă emis de RP.

„Solicităm totodată publicarea sumelor cheltuite de statul român în cadrul acestui proces de privatizare eșuat”, adaugă membrii RP în același comunicat.

Reprezentanții organizației semnalează, totodată, o serie de greșeli care au apărut pe parcursul procesului de privatizare a CFR Marfă printre care faptul că Guvernul, prin reprezentanții săi, a inițiat un proces de privatizare fără să se asigure că ofertanții au capacitatea financiară de a participa la acesta, faptul că la semnarea contractului cu Gruia Stoica, omul de afaceri care controlează GFR, reprezentanții Guvernului nu s-au asigurat că băncile creditoare își vor da acordul cu privire la schimbarea acționariatului CFR Marfă, precum și faptul că reprezentanții Guvernului nu au luat în calcul metodologia obținerii avizului de la Consiliul Concurenței.

„Aceste greșeli impardonabile au dus la întreruperea nejustificată a procesului de privatizare chiar în ziua în care cumpărătorul trebuia să plătească banii”, susțin membrii RP.

Membrii organizației spun, de asemenea, că un astfel de proces trebuie să fie unul „100% transparent” și că în cazul contrar ai „apreciază că speculațiile conform cărora au existat înțelegeri ascunse cu proprietarul firmei câștigătoare a licitației nu sunt lipsite de temei”.

GFR a fost declarat câștigător în procesul de privazitare a CFR Marfă în luna iunie a acestui an, după ce a oferit suma de 202 milioane de euro pentru a obține 51% din totalul acțiunilor companiei.

Contractul urma să fie semnat la începutul lunii septembrie, dar termenul de finalizare a transferului de proprietate a fost amântat ulterior până pe data de 14 octombrie.

Pe acea dată însă, procesul de privatizare a celei mai mari companii de profil din România s-a încheiat fără succes.

Citește și