Comisia Europeană a aprobat, luni, un proiect de modernizare a garniturii de trenuri în valoare de 52 miliarde euro. Banii vin din Fondul european de dezvoltare regională, inclus în Politica de coeziune. Noile trenuri sunt prietenoase cu mediul și asigură un confort mai mare călătorilor.
România va cumpărat 37 de trenuri electrice pentru 13 rute interregionale din România, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.
Banii vin în sprijinirea unui contract aflat în derulare, încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară, în calitate de Beneficiar și Alstom Ferroviaria S.p.A. (cu Alstom Transport S.A. în calitate de subcontractant declarat), în calitate de Furnizor, precizează Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Introducerea acestor trenuri electrice de ultimă generație va îmbunătăți conectivitatea și confortul călătorilor și va reduce emisiile generate de transporturi, transmite Comisia.
Noile rame feroviare vor avea un impact pozitiv asupra întregii rețele de cale ferată din România. Sporirea frecvenței și a confortului călătoriilor, precum și stimularea utilizării trenurilor sunt importante pentru coeziunea teritorială și socială, facilitând accesul tuturor la locuri de muncă și la servicii publice, a declarat Comisarul pentru coeziune și reforme, Elisa Ferreira, conform sursei citate.
O singură de garnitură are peste 300 de locuri pe scaune și va circula pe șinele din România cu o viteză de 160 km/h. Trenurile vor fi introsduse pe principalele coridoare feroviare interregionale electrificate care leagă Bucureștiul de centre de activitate regionale precum Arad, Cluj-Napoca, Constanța, Brașov, Timișoara, Iași, Galați, Craiova, Petroșani și Suceava.