Prima pagină » Știri politice » Rus, după ce i-a explicat „o dată, de o sută de ori” șefului CJ Iași ce se va face cu autostrada Moldova: Nu rămâne decât să îi demonstrăm cu evidențele

Rus, după ce i-a explicat „o dată, de o sută de ori” șefului CJ Iași ce se va face cu autostrada Moldova: Nu rămâne decât să îi demonstrăm cu evidențele

Rus, după ce i-a explicat
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirmă că i-a explicat "o dată, de o sută de ori" șefului CJ Iași, Cristian Adomniței, ce se va face în legătură cu autostrada Ungheni-Iași-Târgu Mureș, iar dacă acesta tot nu a înțeles, nu îi rămâne decât să îi demonstreze "cu evidențele că nu are dreptate".

„Am discutat cu Cristian Adomniței zilele trecute, i-am explicat și dânsului. A fost, vineri, o echipă de la Ministerul Transporturilor la Iași, care a explicat exact ce facem, cum facem. Eu cred că afirmația lui Adomniței că e o minciună, că nu se face (autostrada Ungheni-Iași-Târgu Mureș – n.r.), este o chestiune ce ține de un politicianism de joasă speță și, până la urmă, va trebui să renunțe și dânsul la acest lucru, în fața evidențelor. Dacă după ce i-am explicat o dată, de o sută de ori ce facem, că așa este în regulă, așa avem și resurse ca să și facem ceva, tot nu a înțeles și tot stă pe astfel de poziții, atunci nu ne rămâne decât să îi demonstrăm cu evidențele că nu are dreptate. Dânsul are dreptul să o țină așa, în direcția aceasta, care este, fără îndoială, nefundamentată”, a declarat, sâmbătă, corespondentului MEDIAFAX, Ioan Rus.

Potrivit acestuia, drumul expres satisface nevoile de infrastructură pe următorii zece ani.

„Drumul expres nu afectează cu nimic. De la Ungheni-Iași, Iași-Târgu Neamț este autostradă-autostradă, are legătură și cu Bacău, drum expres să coboare spre Brașov și legătura cu drum expres între Târgu Neamț și Târgu Mureș, cu expropiere la nivel de autostradă, cu costuri mai mici, drum expres cu patru benzi, care nu trece prin localități, ci pe drum separat. Fazarea nu am inventat-o noi, SUA e plină de drumuri expres, Germania la fel, toate țările au avut și zone fazate în care au făcut faza întâia drum expres, faza a doua autostradă. Drumul expres satisface nevoile de infrastructură pe următorii zece ani”, a subliniat ministrul Transporturilor.

El a afirmat că Masterplanul de Transport se actualizează odată la trei ani, pentru că evoluția economică, socială a unei țări va determina acest lucru.

„În acest moment, documentul este corelat cu nevoia de interconectivitate a două zone și cu resursele pe care le avem la dispoziție pentru a materializa această nevoie”, a spus Ioan Rus.

Biroul Politic Național al PNL, reunit vineri la Iași, a adoptat o rezoluție în care se arată că PNL nu va vota în Parlament ordonanța de urgență privind Masterplanul General de Transport dacă documentul nu va conține și autostrada care să lege Moldova de Transilvania.

Vicepreședintele PNL Cristian Adomniței a afirmat, vineri, într-o conferință de presă, că prin rezoluția adoptată de BPN la Iași liberalii transmit Guvernului un mesaj clar pentru introducerea de urgență a autostrăzii Moldova – Transilvania în Masterplanul General de Transport al României.

Potrivit lui Adomniței, regiunea Nord-Est este cea mai săracă regiune a României și a Uniunii Europene, iar distribuția investițiilor în infrastructură, așa cum este reflectată în versiunea actuală a Masterplanului General de Transport, este total disproporționată.

În rezoluția adoptată de PNL se arată că doar zece la sută din fonduri sunt alocate Regiunii Nord-Est și nord-estului Transilvaniei, ceea ce va conduce la adâncirea profundă a decalajelor inter-regionale.

„Cerem Comitetului de elaborare și de monitorizare a Masterplanului General de Transport, împreună cu celelalte patru milioane de locuitori ai Regiunii, includerea în varianta finală a acestuia, printre proiectele prioritare ale României, a Autostrăzii Moldova – Transilvania (Târgu Mureș – Ditrău – Târgu Neamț – Iași – Ungheni). Solicităm ca acest lucru să se întâmple înainte de aprobarea, de către Guvern, a documentului final”, se arată în rezoluția adoptată la Iași de către BPN al PNL.

Adomniței a mai spus, în aceeași conferință de presă, că Guvernul nu ar fi introdus în urmă cu o săptămână autostrada în Materplanul General de Transport dacă nu ar fi existat „rezistența” de la Iași și că speră ca Victor Ponta să-și respecte promisiunile făcute la Iași în cursul zilei de vineri.

„Sper să nu fie o minciună a PSD, iar autostrada să nu se facă. Inițial, în prima formă a Masterplanului, Guvernul PSD a șters autostrada Moldovei de pe hartă, promițând că face drum expres. Dar drumul expres este altceva, viteza de deplasare este mai mică, iar curbele în munți sunt mai strânse. Este o mare minciună că drumul expres se poate transforma ulterior în autostradă”, a spus Adomniței.

Premierul Victor Ponta a anunțat, vineri, la Iași, că autostrada Ungheni – Iași – Târgu Mureș, în cazul căreia au existat numeroase controverse, este inclusă în forma „aproape finală” a Masterplanului de transport rutier, care va fi trimisă Comisiei Europene, după ce va trece prin Parlament și Guvern.

Citește și