Sebastian Burduja, candidatul PNL la Primăria Capitalei: „Digitalizarea, soluția pentru fluidizarea traficului rutier”. Ce propun adversarii săi
Sebastian Burduja a distribuit un comentariu pe Facebook despre soluția sa privind reducerea corupției și risipei.
„Digitalizarea administrației Bucureștiului și a instituțiilor subordonate este o mare restanță și pentru Nicușor Dan și pentru Gabriela Firea. Nu au făcut mare lucru, atunci când nu au făcut nimic. Și cred că le-a și convenit să nu facă prea mult”, a scris ministrul PNL al Energiei.
Sebastian Burduja propune o serie de măsuri pentru fluidizarea traficului
Candidatul liberal la Primăria Capitalei propune următoarele măsuri:
- Semafoarizare inteligentă pentru fluidizarea traficului
- Sisteme avansate de monitorizare și analiză a traficului care vor colecta și analiza date în timp real, oferind autorităților informații precise pentru îmbunătățirea circulației.
- Colectarea de date în timp real privind fluxurile de călători din STB care vor ajuta la ajustarea numărului de mașini și reconfigurarea liniilor în funcție de nevoile reale ale cetățenilor.
- Transparență în cheltuirea banilor publici, un sistem integrat de monitorizare a cheltuielilor și proiectelor în derulare, accesibil online pentru cetățeni. Va combate corupția și va construi încredere între administrație și cetățeni.
- Portal unic pentru servicii publice: Bucureștenii vor putea accesa toate serviciile publice oferite de Primăria Capitalei și primăriile de sector, simplificând interacțiunea cu administrația și reducând birocrația.
- Automatizarea activităților administrative curente: Aceasta va reduce timpul de procesare a documentelor și erorile umane, oferind servicii mai rapide cetățenilor.
- Implementarea unui sistem GIS: Acest sistem va facilita vizualizarea și analiza datelor spațiale, ajutând la luarea de decizii informate și transparente în dezvoltarea urbană.
Sebastian Burduja speră că aceste măsuri propuse pe Facebook vor contribui semnificativ la creșterea confortului bucureștenilor prin reducerea timpului petrecut în trafic, a drumurilor către primării și a haosului urbanistic.
Și Nicușor Dan a vrut să aplice un plan de mobilitate urbană
Nicușor Dan, candidat independent, susține că Bucureștiul este aglomerat de automobile din cauza dezvoltării urbane scăpate de sub control. Edilul crede că ar fi fost mai rău:
„Care este sursa traficului? Sursa traficului este dezvoltarea urbană total, total scăpată de sub control. Și putea să fie mult mai rău. De ce? Pentru că noi aveam niște planuri zonale de sector care prevedeau practic dublarea intensității cartier cu cartier. Dacă lucrul asta s-ar fi întâmplat, în mod categoric, traficul fi fost mai rău decât este acum”.
Primarul spune cum a putut preveni deteriorarea situației:
„Noi am reușit să stopăm asta în instanță, convingând consilierii să suspende un an. Acționând în instanță, am pierdut timpul. Dacă am fi avut sprijinul inspectoratului și a prefectului, s-ar fi întâmplat automat, de pe o zi pe alta. Dar din motivul ăsta, nu ne-am dus în mai rău”.
Primarul Nicușor Dan susține că încă din 2016 plănuia să aplice un model de transport care să calculeze traficul din București.
„Noi trebuia încă din anul 2016, când s-a făcut planul de mobilitate urbană, s-a făcut un așa model de transport, o matrice uriașă în care se calculează câți oameni merg din cartier în cartier, cu ce mijloc de transport și saturarea intersecțiilor, și noi ar fi trebuit încă de atunci să ne îngrijim ca această bază de date are informațiile corecte în orice moment. De ce nu avem? Dacă ai fi avut acest model de transport, în momentul când un privat făcea o investiție și venea la Comisia de Circulație să ia aviz de trafic, acel model de transport îi transmitea dacă aceea investiție este suportată de traficul din București sau nu”.
Piedone vrea sistem de transport public gratuit
Cristian Popescu Piedone, candidatul PUSL, care vrea să facă transportul public gratuit, a declarat că vrea să-i facă o „rentabilizare”.
„Primăria Municipiului București acordă subvenții de 900 milioane de lei STB-ului anual. Și 200 milioane e diferența de tarif, sumă care acoperă costurile adiționale de garaje”.
Piedone spune că nu va tăia nicio suvenție. Candidatul PUSL a explicat că, în prezent, STB încasează doar 200 de milioane de lei din cardurile de călătorie. Iar dacă va vinde tot spațiul publicitar de pe mijloacele de transport și va închiria halele abandonate ale celor de la STB, atunci va acoperi cei 200 de milioane necesari și astfel va putea să-i investească în transportul public.
„Vânzarea cardurilor de călătorie sunt 200 milioane lei anual prin încasarea tichetelor de călătorie. Eu ĂȘTIA ar trebui…..Eu încerc să rentabilizez. De unde scot cei 200 milioane? Vedem toate stațiile STB”.
Primarul spune că vrea să facă o licitație, zonă de publicitate, pentru a „dispărea ruginăturile”.
„90-95% din stațiile noi STB sunt goale. Au pus panou, hai că am câștigat licitația, nu face nimeni nimic”.
Firea vrea să descurajeze bucureștenii să mai cumpere mașini personale
Gabriela Firea, candidatul PSD la Primăria Capitalei, le promite bucureștenilor „autobuze curate, dotate cu aer condiționat, și tramvaie cu culoare delimitate de traficul auto, precum și modernizarea stațiilor” dacă va fi realeasă.
Firea speră că prin aceste metode îi va convinge pe bucureșteni să renunțe la mașinile personale prin a face transportul public mai atractiv.
„Am avut o întâlnire cu peste 400 de angajați din sistemul public de transport al Capitalei! Sunt oamenii care pun în mișcare acest oraș și care sunt alături de bucureșteni indiferent de zi, oră sau vreme. Transportul în comun este soluția pentru traficul infernal din București!”, a declarat candidatul PSD pentru Primăria Capitalei.
Fostul primar al Capitalei între anii 2016 și 2020 spune că Bucureștiul este al patrulea cel mai aglomerat oraș din Europa:
„Bucureștiul este acum al patrulea cel mai aglomerat oraș din Europa și al optulea din lume. Fiecare șofer bucureștean a pierdut 150 de ore, adică peste 6 zile, stând în trafic, doar anul trecut. Soluții există, trebui doar aplicate!”.
Mihai Enache avertizează că sistemul de transport public din București ar putea da faliment
Mihaie Enache, candidatul AUR la Primăria Capitalei, trage semnale de alarmă. El spune că STB ar putea să nu mai aibă bani să plătească motorina și curentul electric. El vorbește și despre faptul că Primăria Municipiului București a acumulat datorii de 1,2 miliarde de lei.
„Vreau să trag un semnal de alarmă asupra situației reale a STB, conform unor documente primite de la PMB. ADITPBI (Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov) a solicitat PMB plata datoriilor acumulate din iulie 2021, dezvăluind că STB se află practic în faliment. Vorbim de o datorie acumulată de aproximativ 500 milioane lei, din care 100 milioane lei sunt penalități, plus o datorie istorică de 1,2 miliarde lei, care nu a fost achitată, ci doar eșalonată. STB funcționează de la o lună la alta cu sumele primite de la PMB insuficiente pentru acoperirea tuturor obligațiilor de plată către salariați, prestatori de servicii, și organele fiscale. În plus, pentru contribuțiile la bugetul de stat, STB a semnat eșalonări de plată cu autoritățile de stat. Cer primarului Nicușor Dan să explice public situația reală a datoriilor PMB către ADITPBI și STB, să ia măsuri urgente și să clarifice cum pretinde că a scos PMB din faliment, în condițiile în care datoriile sunt rostogolite, iar în mandatul său, doar pentru serviciul public de transport, s-au acumulat datorii noi de 500 milioane lei ”.