Prima pagină » Știri politice » Sorin Grindeanu anunță demararea procedurilor pentru construcția AUTOSTRĂZII Timișoara-Moravița: „Este un obiectiv pe care mi l-am autopropus”

Sorin Grindeanu anunță demararea procedurilor pentru construcția AUTOSTRĂZII Timișoara-Moravița: „Este un obiectiv pe care mi l-am autopropus”

Vineri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, au anunțat începerea procedurilor pentru construcția unei noi autostrăzi, care va lega Timișoara de Moravița, pe o distanță de 72,93 kilometri. „Este un obiectiv pe care mi l-am autopropus în momentul în care am venit ministru al Transporturilor”, a spus Grindeanu.

„Astăzi s-a lansat primul lot în licitație, de la Timișoara la Moravița, urmând ca săptămâna viitoare să fie lansat lansată în licitație lotul al 2-lea astfel încât Timișoara-Moravița, săptămâna viitoare pe cele două loturi să se afle în stadiul de licitație”, a precizat ministrul Transporturilor.

Primul tronson, care se va întinde între Remetea Mare și Jebel, pe o lungime de 35,67 kilometri, a fost transmis către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru validare, au anunțat cei doi oficiliali de la Transporturi.

Am început procedurile pentru construcția unei noi autostrăzi: Timișoara-Moravița. Documentația pentru proiectarea și execuția primului tronson, Remetea Mare-Jebel, a fost transmisă astăzi la ANAP spre validare. Următorul pas este publicarea anunțului de participare la licitație, unde vom stabili și data limită pentru depunerea ofertelor, a declarat șeful CNAIR.

Construcția acestui prim tronson va fi finanțată prin Programul Transport (PT) și va avea o durată de maximum 48 de luni, dintre care 12 luni vor fi alocate pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.

Pod de peste 1.000 de metri pe noua autostradă

Tronsonul va include construcția unui pod impresionant de 1.153 metri care va traversa râul Timiș, precum și patru noduri rutiere importante:

  • Remetea Mare (legătura cu autostrada A1),
  • Albina (legătura cu DJ592),
  • Varianta de Ocolire Timișoara Sud,
  • Pădureni (legătura cu DN59).

De asemenea, tronsonul 1 va subtraversa DN6 și calea ferată CF100 (București-Timișoara), și va traversa denivelat CF127 (Jebel-Liebling) și DJ693B, precizează Cristian Pistol.

Directorul CNAIR a subliniat că pe acest sector de autostradă vor fi incluse facilități moderne, cum ar fi un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) și două parcări de scurtă durată, dotate cu infrastructură pentru instalarea a cel puțin șase stații de încărcare pentru mașinile electrice.

CITIȚI ȘI:

Alfred Simonis, aflat pe Centura de Sud a Timișoarei: După mult timp oamenii politici nu vin doar cu schițe și proiecte, vin cu realizări

Sorin Grindeanu a anunțat că Autostrada A1 Sibiu-Pitești, Secțiunea 5, e realizată în proporție de 79%

Rareș Mereuță este reporter specializat în domeniul politic, cu o carieră începută în 2022 ca editor de știri la un post de televiziune central. Absolvent de licență și master în Științe ... vezi toate articolele

Citește și