Ministerul Transporturilor anunță că Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat compania câștigătoare a licitației privind achiziția și mentenanța a 20 de rame electrice. Compania câștigătoare are acționariat polonez.
A fost desemnat câștigătorul pentru achiziția a încă 20 de trenuri (rame) electrice de lung parcurs, după finalizarea evaluării ofertelor depuse în cadrul licitației lansate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, fiind vorba despre societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA din Polonia.
Proiectul este o continuare a proiectului de investiții în prima serie de rame electrice de mediu și lung parcurs (37 vehicule, așa cum au rezultat din studiul de fezabilitate elaborat de echipa BEI-PASSA in 2020), transmite secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Valoarea totală a achiziției este de 1,20 miliarde de lei (fără TVA) și include servicii de mentenanţă și reparații, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea și operarea trenurilor precum și transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.
În contract este prevăzută o clauză privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și a cantității cu 9 rame electrice inter-regionale, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Obiectivele Ministerului Transporturilor vizează dezvoltarea infrastructurii feroviare, dar și transferul modal către calea ferată a fluxurilor de transport călători și marfă. Totodată, proiectul vizează creșterea gradului de competitivitate a transportului feroviar pe piața din România, dar și integrarea spațiului feroviar național în spațiul feroviar unic european.
Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire, a precizat Grindeanu.
Noile garnituri de tren electric ar urma să fie puse în circulație pe 10 rutre feroviare din țară, respectiv
Valoarea proiectului este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este Programul Național de Redresare și Reziliență.
CITIȚI ȘI: