Sorin Grindeanu: Proiectul Podului de la BRĂILA a avut o soluţie tehnică proastă legată de covorul de ASFALT

Publicat: 07/08/2024, 14:40
Actualizat: 07/08/2024, 15:39

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, miercuri, că soluţia tehnică folosită deja de trei ori la asfaltarea podului peste Dunăre de la Brăila este „proastă, iar specialiştii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să analizeze o nouă propunere pusă la dispoziţie de societatea care se ocupă de lucrări.

Noi în acest moment nu am semnat recepţia, îmi este clar mie ca nespecialist în drumuri… Deci nu s-a plătit garanţia şi nu s-au eliberat garanţiile, nefiind semnate recepţiile, că soluţia tehnică din proiect care au implementat-o cei de la acea companie nu este una bună pentru că de vreo trei ori s-a dat jos asfaltul, s-a aplicat aceeaşi soluţie şi există în continuare aceleaşi probleme, deci este clar că este o soluţie tehnică proastă. Proiectul pe această bucată legat de asfalt şi modul în care se face priza între asfalt şi tablier nu este corectă, a declarat ministrul Sorin Grindeanu, cu ocazia unei vizite de lucru efectuate miercuri pe şantierul Autostrăzii A7 Buzău-Focşani.

Totodată, Grindeanu a anunţat că societatea care se ocupă de lucrări la Podul de la Brăila a venit cu o altă propunere ce urmează a fi analizată şi implementată ulterior.

Au venit şi au propus săptămâna trecută o nouă soluţie tehnică cei de la Webuild, care spun ei că odată aplicată această nouă soluţie tehnică pe acest subiect va fi una care nu va mai oferi acest disconfort. Părerea mea este că a fost proiect greşit şi soluţia aleasă nu e una bună, dovadă ce se întâmplă. Acolo au venit unii care au şi primit bani să facă un proiect care iată că s-a dovedit cel puţin pe această bucată că nu este bun. Urmează ca specialiştii CNAIR să analizeze noua propunere tehnică, după ce este acceptată va fi pusă rapid în practică, a mai spus ministrul Transporturilor.

Circulaţia pe Podul suspendat peste Dunăre a fost deviată marţi, 6 august, începând cu ora 09:00, pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, în vederea efectuării lucrărilor de reasfaltare, informează Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău. Podul peste Dunăre a intrat din nou în reparaţii, de data aceasta pe banda 2 de circulaţie, după ce, luna trecută, banda 1 de circulaţie a fost decopertată şi a fost turnat un nou strat de asfalt. Între timp, au apărut probleme şi pe banda 2, unde asfaltul are valuri.

Podul peste Dunăre de la Brăila – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, iar la scurt timp după inaugurare au apărut primele probleme legate de asfalt, care s-a ”vălurit”.

Podul nu a fost încă recepționat

Deşi circulaţia pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost recepţionată de autorităţile române şi, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, nici nu va fi recepţionată, până când constructorul nu va repara toate problemele.

Reprezentantul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a precizat că tasarea apărută la rampa de acces pe Podul peste Dunăre nu afectează stabilitatea podului, dar creează deservicii în ceea ce priveşte circulaţia pe pod, din cauza denivelării apărute, şi poate duce la costuri suplimentare în perioada de întreţinere a podului.

CITEȘTE ȘI:

A7 este realizată în proporție de 82%/Șeful CNAIR speră să fie gata până la sfârșitul anului

Se redeschide circulația pe Valea Oltului. Sorin Grindeanu: Lucrările s-au TERMINAT, va fi dată în circulație cu două zile mai repede

Olga Borșcevschi
Absolventă a Universității de Stat din Republica Moldova, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Borșcevschi Olga a debutat în presă la televiziunea Realitatea TV Moldova și la site-ul Evenimentul mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ucraina vs. „Beretele negre”: Cum a arătat primul atac ucrainean asupra trupelor de elită ale...
Motivul real pentru care a murit Silviu Prigoană. De ce boală suferea milionarul, de fapt
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
Sora șoferului sinucigaș din Suceava o acuză pe soția acestuia de moartea lui și a...
Bursucu a vorbit cu Silviu Prigoană, cu câteva momente înainte ca afaceristul să se stingă...
Cine a fost Silviu Prigoană. Omul de afaceri a murit marți, la 60 de ani
Rusia interzice prin lege promovarea unui mod de viaţă „fără copii”
A murit Silviu Prigoană! Omul de afaceri ar fi suferit un accident stupid!
Cum și-a pierdut, de fapt, Silviu Prigoană piciorul! „Mi-am tăiat singur tendonul, pentru că medicii...
Avertismentul experților, după creșterea bruscă a Bitcoin: Nu riscați banii familiei pe așa ceva
Declarația șocantă a unui martor care a văzut cum a murit Silviu Prigoană!
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Cei doi și-au...
De ce A MURIT Silviu Prigoană! Cauza IREALĂ a decesului
Două săptămâni de reduceri la sute de mașini! Skoda Octavia și Toyota C-HR la prețuri...
Prinţul moştenitor saudit susţine că Israelul comite „genocid” în Gaza
Imagini HALUCINANTE cu cea mai MARE planetă din Sistemul Solar
Șoc în lumea tenisului. Simona Halep a renunțat
Mare escrocherie pe Meta. Poți pierde contul în câteva secunde
Cine este văduva lui Silviu Prigoană. Mihaela este mai tânără cu 15 ani decât regretatul...
"Inima ni se face bucăți". Doliu la colegiul unde tinerii morți în accidentul de la...
Silviu Prigoană a murit! Vestea cutremurătoare a uimit întreaga Românie!
Silviu Prigoană și marea sa durere. A suferit în tăcere
BANCUL ZILEI. Polițistul: - Bulă, de ce alergi cu 80 km/h prin oraș?
Cele mai cunoscute femei samurai