Prima pagină » Știri politice » Sorin Grindeanu (PSD), despre restricționarea Văii Oltului: „Nu puteam risca viețile celor care fac aceste lucrări și viețile șoferilor”

Sorin Grindeanu (PSD), despre restricționarea Văii Oltului: „Nu puteam risca viețile celor care fac aceste lucrări și viețile șoferilor”

„Decizia corectă n-a fost luată peste noapte. Să știți că i-am pus și pe cei din companiile private. Am cerut părerea de la multe companii private dacă se pot face lucrări de la versanți până la 70-100 metri. Că 10 autostrăzi nu sunt mai importante decât viața unui om”, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu despre restricționarea Văii Oltului pentru a efectua lucrările vreme de o lună. 

„Nimeni nu a recomandat decât această modalitatea. Se lucrează maxim. Se închide, se curăță, și se dă drumul circulației de la 20 până la 6 dimineața”.

Ministrul spune că își dorește ca lucrările să fie terminate până la 9 august la cererea premierului Marcel Ciolacu, fiind opt echipe care lucrează pe 10 hectare din 36 care sunt în adiacența carosabilului.

„Vin cele două loturi extrem de dificile de la Boiţa la Cornetu şi de la Cornetu la Tigveni, care, de fapt, traversează zona cea mai dificilă din Valea Oltului. Pe unul din acele loturi de la Boiţa la Cornetu trebuie să se facă defrișări pe vreo 36 de hectare de pădure. 10 hectare din acestea sunt în adiacența carosabilului cu înălțimi variind până la 70-80 de metri deasupra carosabilului. Lucrările poţi să le faci doar pe parcursul zilei. Nu există să te duci în pădure, prin munți, la 100 de metri deasupra carosabilului şi să lucrezi noaptea. Nu se poate aşa ceva.Pui în pericol viaţa celor care fac aceste lucrări”.

Sorin Grindeanu explică de ce a ales intervalul iulie-august

„De ce am ales iulie-august? Pentru că este perioada pe care o putem folosi la maximum, şi nu riscăm un an de zile. Eu nu îmi permit să întârzii un an de zile. Următoarea fereastră de oportunitate ar fi în mai-iunie anul viitor.  Poate mulţi care ar fi fost în locul meu ar fi luat decizia să amâne că sunt alegeri. Nu cred că este decizia corectă. Decizia nu a fost luată peste noapte. Am cerut părerea la multe companii private dacă se pot face lucrări de acest tip. Dacă vrei să pui în pericol…că nici zece autostrăzi nu sunt mai importante decât viaţa unui om”.

Cât despre închiderea circulaţiei pe timpul zilei, ministrul a precizat pentru Antena 3 CNN  că nu putea risca viețile şoferilor, să pice stânci pe ei.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat vineri mai multe rute ocolitoare pe unde va fi redirecţionat traficul pe perioada închiderii circulaţiei pe DN7 Valea Oltului, pe sectorul cuprins între km 242+600 şi km 250+000.

  • Astfel, variantele propuse pentru autovehiculele cu Masa Totală Maxim Autorizată (MTMA) mai mare de 7,5 tone, aflate în tranzit, sunt următoarele: pentru relaţia Bucureşti – Veştem (Sibiu) şi retur, pe traseul Bucureşti – Ploieşti – DN1A – Braşov – DN 1 – Veştem – intersecţie cu DN 7; pentru relaţia Piteşti – Braşov şi retur, pe traseul Piteşti – DN73 – A3 – Râşnov – Braşov; pentru relaţia Bucureşti – A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur, pe traseul Bucureşti – A1 – Piteşti – DN7 – Râmnicu Vâlcea – DN67 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1.
  • Totodată, pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative: Bucureşti – A1 – Piteşti – DN65 – DEx12 – Craiova – DN6 – Filiaşi – DN66 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti – A1 – Piteşti – DN65 – DEx12 – Craiova – DN6 – Dr. Tr. Severin – DN6 – Lugoj – A6 – Nod Rutier Lugoj A1; Bucureşti – DN6 – Alexandria – DN6 – Craiova – DN6 – Filiaşi – DN66 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti – DN6 – Alexandria – DN6 – Craiova – DN6 – Dr. Tr. Severin – DN6 – Lugoj – A6 – Nod Rutier Lugoj A1

 

 

Autor
Absolvent al Facultății de Istorie (2013-2016) și al programului de master „Istorie și Practică în Relații Internaționale” (2019-2021) la Universitatea din București, Alexandru Stan Bogdan ... vezi toate articolele

Citește și