Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat, sâmbătă, că săptămâna viitoare, probabil, CNAIR va semna cu Ozaltin (Turcia) contractul de aproape un miliard de lei pentru cele două viaducte de pe Autostrada Transilvania scoase din contractul cu UMB. Oferta Ozaltin, singura ofertă depusă, a fost declarată conformă
Este un proiect cu finanțare din PNRR, a mai spus Grindeanu, la Timiș.
În ședința de Guvern, domnul prim-ministru a aprobat un memorandum propus de Ministerul Transporturilor, prin care să putem să semnăm contracte și pentru acele proiecte care au cofinanțare mai mare de 25%. E cazul acestui contract.
La rândul său, premierul Ciolacu a menționat că banii din PNRR nu au fost suficienți pentru toate proiectele propuse de Sorin Grindeanu, însă, s-a găsit o formulă de echilibru.
Banii europeni din PNRR nu au fost suficienți să acopere toate lucrările și tot ce a scos domnul Grindeanu în execuție. Și am căutat să creăm un echilibru, rămânând o componentă din PNRR pe fiecare proiect în parte, astfel încât, termenele de execuție să fie până în anul 2026, ultimul an în care se pot face plăți din PNRR, a declarat Ciolacu.
Premierul s-a arătat convins că a fost o „politică foarte bună, hotărâtă împreună pentru că astfel urgentăm și lucrările la fiecare proiect în parte chiar cofinanțarea a rămas mult mai mare din partea statului român”.
Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat la finalul lunii martie, că antreprenorul turc va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în: