„Am arătat Fondului Monetar Internațional, în întâlnirea pe care am avut-o, că au fost foarte multe situații în care managementul privat al companiilor nu a respectat hotărârile adunării generale ale acționarilor, luate în conformitate cu înțelegerile și cu angajamentele luate de Guvernul României față de Fondul Monetar Internațional prin intermediul scrisorilor de intenție. Am spus că este foarte dificil să-mi ceri să respect anumite lucruri atât timp cât managementul privat asupra căruia eu, ca ministru, nu am nicio putere, refuză să facă anumite lucruri, și da, am spus că din punctul meu de vedere, personal, deci nu este un punct de vedere oficial al Guvernului, există cel puțin câteva entități din domeniul transporturilor care ar trebui scoase de sub managementul privat”, a declarat Șova, la o întâlnire cu presa, răspunzând unei întrebări.
Răspunsul FMI nu a fost pozitiv, a completat ministrul.
„Ca atare, nici nu cred că voi face ceva în perioada următoare, pentru că nu am nicio posibilitate”, a concluzionat Șova.
Transporturile au schimbat în ultima perioadă, în AGA, conducerea mai multor companii din subordine, precum CFR Marfă, Aeroporturi București sau Tarom.
Ministerul comunica la începutul lunii mai, într-un răspuns remis la solicitarea MEDIAFAX, că pe perioada mandatului lui Șova la conducerea instituției, început în martie, au fost schimbări de management la AACR, CFR SA, ISCTR, ARR, CFR Marfă și ROMATSA.
Managementul privat la companiile de stat a fost introdus la solicitarea FMI, principiile guvernanței corporative fiind stabilite prin OUG 109/2011.