Șova le-a cerut constructorilor autostrăzilor Timișoara-Lugoj și Lugoj-Deva să termine lucrările „mai repede”
„Am solicitat și constructorului Tirena Scavi (de pe lotul 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj – n.r.) și constructorului Selina de pe Lugoj-Deva, lotul 2, să urgenteze lucrările în așa fel încât să nu se facă proiectul în 30 de luni, ci mai repede. Dacă nu vor reuși să termine până în decembrie 2015, în septembrie 2015 vom proceda la «fazare» (în funcție de stadiul lucrărilor la acea dată – n.r.). Avem un memorandum deja aprobat în Guvern, Comisia Europeană a aprobat «fazarea» geologică propusă de noi, a proiectelor, în așa fel încât să fie finanțate și din alocarea 2007-2013 și din alocarea 2014-2020, dar în același timp ne bazăm pe forța de lucru a companiilor”, a declarat Dan Șova, duminică, la Recaș (Timiș).
Ministrul a mai spus că a discutat și cu omologul său din Ungaria despre autostrada care va fi construită de țara vecină până la granița cu România și că aceasta va fi finalizată cu aproximativ nouă luni mai depede decât cea din țara noastră.
„Ei vor ajunge cu autostrada la graniță cu nouă luni înaintea noastră. Am avut mai multe discuții. Ei nu au spații de parcare a TIR-urilor pe perioada în care nu se trece la granița, facem totul la noi. A fost o discuție întreagă și sunt întâlniri periodice cu colegii din Ungaria”, a mai spus Șova.
Dan Șova a făcut și o vizită la lotul 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj care se află în lucru și s-a arătat nemulțumit de faptul că nu a fost întâmpinat de reprezentanții constructorului și ai Direcției Regionale de Drumuri Timișoara.
„Pe Timișoara- Lugoj lotul 2 am fost pe autostradă fără prezența șefului Regionalei de Drumuri Timiș, lucru pe care îl consider inacceptabil, fără prezența unor reprezentanți ai constructorului Tirena Scavi de la București, lucru pe care de asemenea îl consider inacceptabil și fără prezența unității de implementare proiect a CNADNR central de la București, lucru pe care, de asemenea, îl consider inacceptabil. Toate cele trei lucruri vor fi luate în discuție, în cursul zilei de luni, la nivelul CNADNR și vom lua măsurile de rigoare, firește, mai puțin împotriva constructorului Tirena Scavi, pe care îl vom informa că atunci când vom veni să vedem care este stadiul lucrărilor așteptăm să fie prezent un reprezentant oficial care poate răspunde de acțiunile companiei, altfel începem să avem îndoilei asupra modului în care își execută îndatoririle asupra lucrării pe care o au”, a mai spus Șova.
Lotul 2 al autostrăzii Timișoara- Lugoj are o valoare totală de 423.356.307,32 lei fără TVA. Finanțarea este asigurată din Fonduri Europene (Fonduri de Coeziune – 85 la sută) și fonduri de la bugetul de stat (Guvernul României -15 la sută). Acest tronson va avea 25,6 kilometri, zece poduri și podețe și 15 pasaje rutiere. Primul tronson al acestei autostrăzi a fost deschis circulației în octombrie 2012, fiind realizat de asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Carena SpA Impresa di Construzioni.