Prima pagină » Știri politice » Stelian Bujduveanu, raport de activitate la final de an / Printre reușite: introducerea culoarului unic și a biletului unic (CFR, Metrorex și STB)

Stelian Bujduveanu, raport de activitate la final de an / Printre reușite: introducerea culoarului unic și a biletului unic (CFR, Metrorex și STB)

Stelian Bujduveanu, raport de activitate la final de an / Printre reușite: introducerea culoarului unic și a biletului unic (CFR, Metrorex și STB)

Viceprimarul liberal al Capitalei, Stelian Bujduveanu, și-a prezentat raportul activității la final de an. Potrivit raportului, printre reușitele notabile se numără suplimentarea locurilor de parcare (+417%), introducerea culoarului unic de transport, dar și introducerea biletului unic pentru transportul în comun (CFR+Metrorex+STB).

„M-am preocupat și am făcut demersurile în acest mandat ca bucureștenii să se poată folosi de bilet unic pentru STB, Metrorex și CFR. Acesta reprezintă un pas major în optimizarea și integrarea serviciilor de transport în București”, a declarat Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei.

Potrivit raportului, biletul unic a facilitat călătoria pentrunumeroși pasageri, oferindu-le posibilitatea de a se deplasa eficient și fără întreruperi între diferitele modalități de transport. Prin conectarea directă a Gării de Nord cu Aeroportul Henri Coandă, s-a creat un sistem mai coeziv și accesibil, fiind redus timpul și complexitatea călătoriei. (detalii despre biletul unic – AICI)

Sistem digital de plată a parcării

O altă măsură a vizat facilitarea procesul de plată a taxelor prin integrarea Primăriei Municipiului București în platforma
ghiseul.ro, oferind astfel o soluție centralizată și simplificată pentru interacțiunea cu Primăria.

De asemenea, au fost implementate îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește gestionarea parcărilor prin lansarea unei versiuni noi a aplicației Parking București. Automatizarea controlului plăților pentru parcările publice a fost realizată prin intermediul unor vehicule dotate cu sisteme inteligente, având o capacitate de control de până la 2000 de vehicule pe oră.

Prin aceste măsuri de digitalizare, ne propunem să aducem serviciile publice la un nivel superior de eficiență și accesibilitate pentru comunitatea noastră, a transmis Bujduveanu.

În efortul de a diversifica metodele digitale de plată pentru parcarea publică în București, au fost instalate peste 300 de
parcometre care acceptă plata cu cardul, telefonul și chiar prin intermediul ceasurilor inteligente.

Această inițiativă nu doar sporește comoditatea pentru locuitori, dar contribuie semnificativ la transformarea Bucureștiului într-un oraș mai conectat și modern, a adăugat viceprimarul Bucureștiului.

Benzi unice pentru transportul public

Potrivit raportului lui Bujduveanu, cel mai important desiderat în cadrul proiectului pentru prioritizarea transportului
public prin crearea de benzi dedicate a fost reducerea timpul de așteptare în trafic. Măsurătorile făcute înainte și după implementarea benzilor unice ne-au confirmat atingerea obiectivului. Cel mai bun exemplu este reducerea cu 93% a timpului de călătorie pe banda unică de pe B-dul Aviatorilor.

Astfel, timpul de așteptare s-a reduc cu 74% pe Calea Floreasca, cu 59% pe Calea Dorobanților, cu 93% pe Bulevardul Aviatorilor și cu 74% pe Bulevardul Regele Mihai.

„Benzile dedicate transportului public sunt folosite și de serviciile de urgență. Deseori, acestea pot fi adevărate Culoare pentru viață, asigurând intervenția rapidă a ambulanțelor”, precizează Stelian Bujduveanu, viceprimarul liberal al Capitalei.

Raportul anual al lui Stelian Bujduveanu, poate fi citit integral – AICI.

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV | Țara care ar putea duce România și în Schengen-ul terestru. Se va tranșa ecuația totală a aderării în 2024? „Să obțină un calendar clar”

Ministrul Transporturilor din Bulgaria: „Sperăm să devenim membrii cu drepturi depline în Schengen până la sfârșitul anului 2024”

Citește și