Prima pagină » Știri politice » STUDIU. Ce și cât postează prezidențiabilii pe Facebook și care sunt efectele

STUDIU. Ce și cât postează prezidențiabilii pe Facebook și care sunt efectele

STUDIU. Ce și cât postează prezidențiabilii pe Facebook și care sunt efectele
Victor Ponta este cel mai activ pe Facebook dintre candidații la Președinție.

Potrivit analizei, în prima săptămâna a lunii septembrie prezidențiabilii au avut în total 115 postări, care au însumat 348.000 de like-uri, având astfel un impact asupra unui număr de oameni comparabil cu numărul telespectatorilor postului tv de știri Antena 3 la o oră de prime-time.

Ponta este urmat în top de Klaus Iohannis, cu 34 de postări 111.205 like-uri, 4.444 comentarii și 7.480 share-uri, Elena Udrea – 26 postări, 59.382 like-uri, 2.731 comentarii și 2.967 share-uri, Szilagyi Zsolt – 8 postări, 625 like-uri, 7 comentarii și 95 share-uri, Călin Popescu Tăriceanu – 6 postări, 382 like-uri, 40 comentarii și 50 share-uri și Dan Diaconescu. cu o postare, care a adunat 47 de like-uri, 21 de comentarii, dar care nu fost distribuită de nimeni.

În ceea ce privește analiza conținutului postărilor, Victor Ponta a abordat cu precădere aspecte legate de familie, realizări ale guvernării, aspecte legate de actualitatea politică, cum ar fi: vizita în China, criza din Ucraina, reducerea CAS, etc. Unele dintre mesajele politice sunt însoțite de atacuri la adresa adversarilor. Cele mai multe aprecieri le-au strâns fotografiile de familie, în special cele în care au apărut copiii săi. Din cele 40 de postări 18 au fost mesaje politice acoperind toate domeniile vieții politice, care au strâns 46.120 like-uri și 4.540 share-uri, 11 au fost mesaje legate de vizita în China, care au primit 54.425 like-uri și 5.500 share-uri, 8 au fost mesaje cu poze ale familiei Ponta, care au contorizat 63.000 like-uri și 900 share-uri și 3 mesaje personale, care au primit 12.853 like-uri și 1.264 share-uri.

Klaus Iohannis abordează și el principalele teme de actualitate, în cheie critică la adresa actualei guvernări. Mesajul lui Iohannis este preponderent abstract, reactiv și cu accent pe viitor. Și Iohannis a apreciat avantajele comunicării în social media, oferind fanilor 34 de postări, din care 21 au fost mesaje politice, care au obținut 69.034 like-uri și 5.903 share-uri, 9 relatări despre vizite în țară, cu 23.149 like-uri și 941 share-uri și 4 mesaje personale, cu 19.022 like-uri și 636 share-uri.

Elena Udrea s-a concentrat săptămâna trecută pe Facebook asupra „turneului electoral” care a acoperit aproape tot vestul țării, precum și județul Dâmbovița, dar nu a uitat să sublinieze și apropierea față de familia lui Traian Băsescu, postând o poză cu nepoata acestuia. Udrea oferă fanilor 26 de postări în care se prezintă în același timp ca femeie activă și întreprinzătoare, dar și ca opozant al guvernării Ponta și „intim” al familiei Băsescu. Din cele 26 de postări 18 sunt relatări de la vizite în țară, ce au totalizat 35.543 like-uri și 1.315 share-uri, 2 sunt mesaje politice cu atacuri la adversarii Ponta și Iohannis, care au primit 3.134 like-uri și 988 share-uri, 4 sunt referiri la prezențe în diverse emisiuni, cu 6.476 like-uri și 468 share-uri și 2 mesaje personale, cu 14.229 like-uri și 196 share-uri.

Ceilalți candidați nu par să acorde importanță prea mare comunicării pe Facebook. Astfel, Szilagyi Zsolt are 8 postări, toate în limba maghiară, Călin Popescu Tăriceanu în 6 postări face referire strict la prezența sa în emisiuni televizate sau la evenimente dificil de identificat, iar Dan Diaconescu, deși are propria-i pagina de politician poate fi considerat aproape absent din Facebook, cu o singură postare.

În ceea ce privește „engagement-ul” fanilor, cel mai bine stă Klaus Iohannis, care deși are mai puțini fani ca Ponta, 15,64% dintre ei discută despre ce a postat prezidențiabilul ACL. Iohannis este urmat în acest top de Szilagyi Zsolt, cu 7,37%, Călin Popescu Tăriceanu – 1,34%, Elena Udrea – 1,27%, Victor Ponta – 0,85%, Dan Diaconescu – 0.64%.

Szilagyi Zsolt, care postează numai în limba maghiară, are cea mai mare „putere” a mesajului în rândul fanilor săi, 3,47% dintre aceștia apreciind postările (medie săptămânală pe postare), următorii fiind Klaus Iohannis – 2,58%, Elena Udrea – 1,16%, Victor Ponta – 0,93%, Călin Popescu Tăriceanu – 0,45% și Dan Diaconescu – 0,32%.

Evoluția numărului de fani față de săptămâna anterioară (25 – 31 august) arată creșteri la toți prezidențiabilii: Victor Ponta – 0.9%, Klaus Iohannis – 18,5%, Elena Udrea – 1,3%, Szilagyi Zsolt – 8%, Călin Popescu Tăriceanu – 1,4%, Dan Diaconescu – 0,2%.

Evoluția numărului de like-uri față de săptămâna anterioară arată creșteri la Victor Ponta (8%), Elena Udrea (21,2%), Szilagyi Zsolt (56,6%), Călin Popescu Tăriceanu (6,7%) și scăderi la Klaus Iohannis (-65,4%) și Dan Diaconescu (-64,1%).

 

 

 

Autor

Citește și