TRAFIC. Vlad Voiculescu: Este momentul ca Primăria București să facă ceea ce nu a făcut în ultimii 30 de ani
Vlad Voiculescu, fost ministru al Sănătății și actual candidat la funcția de primar general al Capitalei, a transmis, printr-un mesaj pe contul de Facebook, cinci măsuri care ar trebui să fie luate pentru a rezolva ceea ce bucureștenii percep drept principala problemă a traiului în oraș, traficul.
„Criza acută a epidemiei va trece, dar lumea nu va mai fi la fel. Vom intra într-o nouă eră, într-o lume schimbată. Va trebui, cel mai probabil, să regândim felul în care funcționează aglomerările urbane, orașele. Contează deci al naibii de mult cum ne pregătim pentru această lume nouă. Bucureștiul va continua să fie motorul României. Iar motorul ăsta a fost mai tot timpul blocat… în trafic. Cea mai mare problema percepută de milioane de bucureșteni era, până acum câteva săptămâni, #traficul”, a scris Vald Voiculescu, marți, într-o postare pe contul de Facebook.
„Acum, acum este momentul în care această problemă poate fi rezolvată. Autoritățile au găsit mereu scuze în a rezolva problema. Majoritatea scuzelor se învârteau în jurul argumentului că „nu poți repara mașina din mers”. Și cumva, stătea parțial în picioare. Ei bine, mașina s-a oprit. Mașinile s-au oprit. Avem acum o oportunitate nemaiîntâlnită. Este momentul ca Primăria Municipiului București să facă ceea ce nu a făcut în ultimii 30 de ani”, subliniat candidatul la Primăria Generală a Municipiului București.
„Pentru a pune lucrurile în perspectivă: poluarea generată de traficul bucureștean răpește ani din viața bucureștenilor. Probabil mai mulți ani decât va răpi întreaga criză a COVID-19. Iar costul timpului petrecut în trafic de-a lungul anilor de asemenea depășește suma costul absenței de la serviciu în această criză”, consideră Vlad Voiculescu.
Măsurile avute în vedere de Vlad Voiculescu
- Mai mult stațiu pentru pietoni, bicicliști și trotinete electrice
Primăria trebuie să reîmpartă corect spațiul carosabil și trotuarele; În condițiile relaxării restricțiilor – și asta va fi cândva în anotimpul călduros – oamenii vor avea nevoie de alternative (individuale) de transport ieftine, iar mersul pe jos, cu bicicleta sau trotineta au făcut parte de la începutul crizei sanitare din recomandările de deplasare ale autorităților;
- Transport în comun mai sigur, mai punctual, adaptat noilor nevoi
Primăria trebuie să regândească organizarea, programul și funcționarea STB; UITP (Uniunea Internațională a Transportatorilor Publici), are zilele acestea o mulțime de articole, webinaruri, despre cum să facem să folosim transportul public în siguranță până la dobândirea imunității sau găsirea unui tratament eficient pentru Covid-19.
- Mai multe vehicule electrice, nepoluante
Primăria trebuie să pregătească infrastructura și cadrul normativ;
- Trafic inteligent și parcări inteligente
Primăria trebuie să pregătească infrastructura și cadrul normativ;
- Siguranța traficului
Este cel mai bun moment pentru acele amenajări de siguranță rutieră care nu se pot face sub trafic, cum ar fi marcajele rutiere, treceri de pietoni supraînălțate, senzorii de prezență la trecerile de pietoni etc.