„Este un semn de profesionalism, pentru că acest program de guvernare este o piatră de încercare extrem de grea. Nu este un program de guvernare obișnuit, care zi de zi l-am văzut și l-am aplicat la fiecare patru ani. Dacă ne dăm în spate 28 de ani cred că este singurul program de guvernare despre care chiar se vorbește de când actuala coaliție a venit la guvernare. În rest, erau niște programe de guvernare care, imediat după alegeri, dispăreau, fiind așa greu de pus în aplicare. Nu este deloc ușor”, a declarat la Antena 3 Darius Vâlcov.
Consilierul premierului a mai spus că „puterea celor care vin și conduc ministerele se dovedește uneori limitată”.
„Fiind limitată, decizia politică avea de ales sau trebuia să se aleagă într-un fel sau altul – ori merge mai departe cu aceștia, dar vedea că nu pot să facă performanță – li se cere reorganizarea ministerului, digitalizarea ministerului, li se cere să rezolve unele probleme, să ardă pașii într-un timp foarte scurt, iar ei nu reușesc în trei, în șase luni de zile. Ce faci? Îl ții mai departe ca să nu ai probleme de imagine sau îl schimbi și încerci cu altul. Eu cred că soluția aleasă de conducerea PSD a fost cea bună de fiecare dată”, a mai spus Vâlcov.
Vâlcov: În 2018, vor fi finalizați 187 kilometri de cale ferată și 73 kilometri de autostradă
Darius Vâlcov a declarat că, până în prezent, în acest an, au fost finalizați 43 de kilometri de cale ferată, iar până la finalul anului vor fi gata, în total, 187 de kilometri de cale ferată, în condițiile în care, în ultimii 28 de ani, au fost finalizați doar 400 de kilometri.
Consilierul pe probleme economice al premierului Dăncilă a mai spus că, anul acesta, au fost dați în folosință 53 de kilometri de autostradă, iar, până pe 15 decembrie, vor fi, în total, dați în folosință 73 de kilometri de autostradă.
Acesta a menționat că, în ianuarie, cifra va ajunge la 113 kilometri de autostradă, iar directorul CNAIR poate fi demis, dacă, până la 31 decembrie, nu vor fi gata cei 101 kilometri de autostradă promiși.
Întrebat, consilierul premierului a menționat că printre cauzele pentru care nu pot fi gata 150 de kilometri de autostradă, în fiecare an, în România, „interes, prostie, rea voință, interese care ne scapă de sub control”.
„Sunt foarte multe țări care nu s-ar bucura ca România să nu fie plină de autostrăzi, astăzi. Ne-ar fi mai ușor să vină marfa din China sau din Golf și să meargă pe autostrăzi sau căi ferate spre Centrul Europei decât să facă un ocol și să meargă pe la alte porturi, mai îndepărtate. Prostia este a celor care au condus aceste companii de-a lungul timpului. Unii dintre ei s-au dovedit ori proști, ori rău voitori, pentru că claim-urile, acele lucrări pe care le plătim, dar nu sunt făcute, se ridică la miliarde de euro”, a detaliat Vâlcov.
Consilierul premierului a reamintit că acei 63-64 de kilometri de autostradă construiți de Bechtel au costat 6,4 miliarde de lei, din cauza claim-urilor, respectiv a despăgubirilor solicitate din diverse cauze.
„Se pare că o parte din ele s-au întrerupt. Să vedem dacă s-au întrerupt definitiv”, a mai spus Vâlcov.
Foto: Hepta