Victor Orban, la Conferința ‘România educată’ – Ultimele decenii au marcat România printr-o scădere a calității educației în școli/ Dezbaterea de astăzi este o oportunitate pentru a discuta despre educație și probemele ei
„Dacă acum, după 30 de ani de incercări de reformă, incă se află pe agendă publică a educației subiecte care revin ciclic în atenție, este și pentru că, exceptând unele scurte episoade de guvernare, în România a existat foarte multă improvizație și nu a existat voință politică necesară pentru a iniția și a implementa măsurile necesare.”
Premierul a subliniat problematica sistemului educațional din România, problemele se repetă la intervale regulate, iar această Conferință reprezintă mediul prielnic pentru găsirea de soluții și de investiții.
„Dezbaterea de astăzi este o oportunitate pentru a discută despre educație și probemele ei – unele dintre ele, așa cum spuneam și mai sus, care revin sistematic și ciclic în atenție. Cred că întâlnirea de astăzi – la care participă înalți reprezentanți ai Comisiei Europene și ai OECD, miniștri, profesori și experți în educație, ne aduce la masă dialogului mai ales pentru a identifică impreună atât soluțiile tehnice, cât și cele de finanțare a intervențiilor sistemice. De aceea, discuția este cu atât mai oportună cu cât este în proces de dezbatere și finalizare bugetul Uniunii Europene pentru următorul exercițiu financiar 2021- 2017, iar România trebuie să își stabilească prioritătile.”, a declarat premierul.
Ludovic Orban a lansat un semnal de alarmă cu privire la nivelul foarte scăzut din sistemul Educațional din România, chiar și reprezentații europeni au vorbit despre această problemă.
„Ultimele decenii au marcat România printr-o scădere a calitătii educației în foarte multe școli românești. Monitorul Educației și Formării 2019, un document de analiză al Comisiei Europene, atrage atenția asupra decalajelor de calitate existențe în sistem asupra precaritătii în educarea și formarea noii generații și asupra raței crescute a abandonului timpuriu. (…) Ultimele țeste PIȘĂ vorbesc de o dimensiune a lipsei de rezultate a invătămantului, analfabestismul funcțional și implicit încapacitatea sistemului național de educație de a răspunde cu adevrăat nevoilor individuale ale copiilor adolescenților. Elevii care astăzi nu pot înțelege un text scris vor fi mâine cetăteni care vor intră pe piață muncii, oameni care vor trebui să apere principii și valori democratice. Pentru aceștia și nu numai pentru ei școală trebuie să se schimbe în bine”, a mai spus Orban.
Președintele Klaus Iohannis a găzduit, miercuri, conferința „România Educată – politici publice și coordonarea surselor de finanțare”, în cadrul căreia au fost lansate patru documente de politică publică.