Articolul subliniază faptul că în turul doi nu a fost o confruntare între Ponta, care trebuia să câștige alegerile, și Iohannis, ci o bătălie între compartimentele de propagandă ale celor două partide, „PSD nefiind nici până azi capabil să sintetizeze antidotul la propaganda anti-Ponta și să-l ambaleze mediatic”.
Vocea Rusiei notează că și partidele din spatele din spatele lui Iohannis, PNL și PDL, sunt măcinate de aceleași „metehne” ca și PSD. „Prin urmare PSD nu a fost înfrînt de vreun partid nou, curat, ieșit din spuma mării, ci de procedee abil utilizate de adversarii săi care au țintit exact în punctele sale nevralgice. Procedee pe care structura de imagine a PSD nu a fost și nici acum nu este pregătită să le contracareze. De aceea, în loc să se distreze în Emirate, Ponta ar fi trebuit imediat să analizeze la cald, cu mare atenție, filmul a tot ce i s-a întîmplat în alegeri”, scrie autorul.
Acesta adaugă că la capitolul propagandă PSD a fost făcut „KO”. „A fost nevoie de 10 zile de contra-campanie profesionistă în turul doi, concentrată pe efectul mijloacelor moderne de comunicare din spațiul virtual, adică fix în domeniul imagine (propagandă), ca mecanismul electoral al PSD să fie decredibilizat și să ajungă să meargă în gol, ca o flașnetă”.
Potrivit Vocea Rusiei, PSD avea la îndemână mijloacele pentru a contracara această „propagandă”. Este vorba de canalele de televiziune RTV și Antena 3. „Numai că timp de aproape doi ani, canalele RTV și Antena 3, au făcut o propagandă contraproductivă în favoarea PSD, zi de zi. Pentru că atât i-a dus capul pe directorii posturilor și pe responsabilii cu propaganda de la PSD (în principal pe Sebastian Ghiță și pe Mihai Gâdea ), cantitatea fiind cea care a primat, în detrimentul calității”, transmite publicația, văzută la rândul său ca un organ de propagandă al guvernului rus.
Autorul le dă lecții celor de la televiunile prietene ale PSD: „Politica fiind o activitate practică, fiecare prestație la TV nu trebuie să se confunde cu frecvența pe sticlă și foamea de popularitate a > din partid, ci trebuie să lanseze un mesaj politic lucrat științific”.