În cazul clienților business care decid să opteze pentru o altă ofertă de electricitate decât cea a furnizorului actual, noua lege a energiei și gazelor naturale nr. 123/2012 permite realizarea acestui lucru într-un termen de maximum 3 săptămâni de la inițierea schimbării furnizorului.
Piața de energie electrică din România este total deschisă încă de la 1 iulie 2007, iar până la 1 ianuarie 2014, conform legii nr. 123/2012, toate ofertele pe care le vor primi clienții business vor proveni din piata concurențială. În final, liberalizarea completă a pieței va duce la prețuri competitive și servicii tot mai performante, oferite de furnizori clienților lor de pe piața liberă.
Clienții câștigă într-o piață liberalizată
Procesul de liberalizare este unul mult mai complex decât pare la prima vedere. Pe de o parte, vorbim de un demers aflat sub imperativul reglementărilor europene. Pe de altă parte, în centrul său se află însuși clientul. Pentru acest lucru, este necesar ca piața să fie caracterizată de doi factori principali: transparența și competiția.
Concurența crește, totodată, prin intrarea în piața liberă și a altor jucători în afara celor tradiționali, unii veniti din alte zone ale energiei: de exemplu, companii furnizoare de gaze naturale, care oferă în prezent și electricitate, în pachete cumulate cu alte opțiuni de servicii.
Cum poate fi schimbat furnizorul de electricitate
Schimbarea furnizorului de energie electrică se realizează ușor pentru clienți, fără plata unei taxe suplimentare. Practic, are loc o procedură simplă, care nu influențează calitatea și continuitatea alimentării cu energie electrică și care se realizează după următorii pași:
1.Alegeți cea mai bună ofertă pentru dumneavoastră și semnați un contract de furnizare de energie electrică;
2. Trimiteți actualului furnizor onotificare cu cel putin 21 de zile înainte de încetarea contractului;
3. După transmiterea notificării de denunțare unilaterală a contractului către vechiul furnizor, veți primi ultima factură de regularizare de la acesta, pe care vatrebui sa o achitați în termenul scadent. Schimbarea furnizorului va fi posibilă numai după plata facturilor de consum scadente la data emiterii notificării de denunțare. În final, prin deschiderea completă a pieței, companiile consumatoare de electricitate au posibilitatea de a alege cele mai potrivite opțiuni pentru nevoile lor de producție, iluminat sau climatizare.
Articol furnizat de GDF SUEZ Energy România
GDF SUEZ Energy România, cu un portofoliu de peste 1,4 milioane de clienți, ocupă poziții de lider al pieței de distribuție și furnizare a gazelor naturale, precum și în domeniul serviciilor asociate energiei. În 2009, GDF SUEZ Energy România a intrat pe piața furnizării de energie electrică pentru clienții business.
Oferta de electricitate GDF SUEZ Energy România constă într-un preț transparent pe toată durata contractului, asigură termene flexibile de plată și stabilite prin negociere cu clienții, consiliere și asistență în gestionarea contractului cu distribuitorul de electricitate.
Pentru mai multe detalii, click aici.