Dacă și-ar fi dorit, cu adevărat, un centru european, curat, nepoluat, elegant, primărița ar fi propus un perimetru – aici ar putea exista o discuție cu bucureștenii – în care circulația autovehiculelor cu carburant convențional să fie complet interzisă, un „rai al bicicletelor și trotinetelor”, în care să mai circule, pe lângă acestea, doar un număr controlabil de aparate electrice de transport și aprovizionare.
Nu e nimic SF, deși, la prima vedere, ar putea părea.
Doar așa, centrul Bucureștilor, numita „Zonă 0″, poate deveni un centru european de atracție turistică, cu valențe culturale dintre cele mai diverse. Capitala are cu ce se mândri în fața vizitatorilor, de la arhitectura sa eclectică, pusă în valoare de o investiție absolut necesară – inclusiv pentru renovarea, obligatorie, a clădirilor vechi, aflate în pericol iminent de prăbușire, în caz de cutremur -, până la numărul important de muzee, deschise sau în conservare, existente în interiorul respectivului perimetru, Centrul Istoric, parcuri, cursul râului Dâmbovița, curat și adaptat unei navigații de agrement, magazine, baruri și restaurante.
O suprafață cuprinsă, eventual, între Piața Romană și Piața Unirii, (Bulevardul Unirii) pe axa nord-sud, și de la Bulevardul Libertății (Casa Poporului), până undeva la limita străzii Vasile Lascăr – Armand Călinescu, de la vest la est.
Transportul bucureștenilor ar fi asigurat în zonă de linia de metrou, plus mijloacele de transport RATB, de-a lungul străzilor de perimetru.
Altfel, introducerea propusei „taxe de centru” ar ajuta ca o frecție la un picior de lemn, nefăcând altceva decât să bage alți bani la cutia milei primăriei, bonus la bugetul actual al instituției – sume probabil necesare pentru acoperirea salariilor generoase ale conducerilor lanțului întreprinderilor de stat, inventate de edil.
Aroganțele primăriței, care vorbește despre faptul că s-a umplut Bucureștiul de „rable” – sigur, nu toată lumea are banii familiei Pandele, trăind, fiecare, după posibilități, știi și dumneata, remunerație mică, după buget… – nu ajută la nimic.
Bucureștenii, „rablagiți” cum se arată – cam cum i se arătau și „Lenuții”, când trecea, în limuzină, pe lângă ei, în drum spre casă – vor plăti, la o adică, și o taxa de centru, dacă va fi cazul, de vreme ce au mașină. Ceea ce, însă, n-ar descongestiona, în nici un fel centrul Capitalei, nu l-ar face mai curat, mai frumos, mai puțin zgomotos.
Ar umple, doar, încă o dată, buzunarele primăriei.