Confiscarea bolizilor și a mașinilor de ras „turbo”, cu trei lame
Nu știu dacă Ponta conduce mașini pe șoselele patriei – omul spune că a fost motociclist -, dar dacă l-ar lua cineva copilot pe un „bolid” autohton, pe o rută oarecare, atunci indicațiile sale ar suna, cu siguranță, cam așa: „groapă 40 lată, cu 10 adâncă, la și șapte minute; convenabil ocolire stânga, în ax; șanț, lung cinci, cu abatere stânga, până la fără 10, recomand dreaptă, în buza decorului – atenție la maidanez!!; atelaj, tracțiune cal sur, singur, șchiop, la 12 fix; omul mănâncă semințe și frânează în derapaj, față birt; recomand frână, semnal dreapta, avarii, să bem și noi un șnaps!”.
Eu nu zic că n-ai de-a face cu tot felul de nebuni în țara asta, care se urcă cu toată suta lor de kile pe pedala de accelerație, dar ca să motivezi desființarea „dreptului sfânt la proprietate” – așa cum, apăsat și conotat peiorativ, pronunță premierul sintagma -, pentru că mor prea mulți oameni pe șosele, asta e o aberație. Bref, dacă i-a venit premierului ideea pe turnanta asta, nici nu mai contează că Poliția Rutieră susține contrariul, conform statisticilor, anume că numărul accidentelor s-a redus aproape la jumătate, anul acesta, față de aceeași perioadă a anului trecut. „Eu văd ce se întâmplă, nu mă iau după statistici. Știu că poliția e bună la statistici…” a ironizat Victor Ponta organele, ca și când ar fi ubicuu și ar vedea el tot, absolut.
Păi, dacă e așa, să ne spună Victor Ponta și nouă, care am mai luat țara la roată și n-am văzut atâtea, pe câte șosele se poate merge civilizat în România? Știe premierul câți kilometri de autostradă străbate românul în țara lui? Cam 500. Și din toți ăștia, câți au scăpat neciuruiți?! Cam o treime. Mai știe premierul că aproape jumătate din „drumurile noastre, toate”, la nivel național, sunt „asfaltate” cu piatră și pământ? Știe dumnealui cam cât faci pe drum dacă ai treabă, la Cluj, să spunem, mergând cu 50 de km la oră în localitate și cu 90 afară – ca să nu mai vorbim că viteza aia de 50 a fost stabilită, pesemne, de vreun profesor de condus care n-a urcat în viața lui la volan, ea fiind gândită în ciuda tuturor cutiilor de viteze?!
Știe Victor Ponta, fără statistici, câți oameni au murit la volan din cauza derapajelor produse de gropile din caldarâm, a maidanezilor lăsați de izbeliște, a căruțelor și bicicletelor nesemnalizate, a canalelor cu capace furate, a bețivilor fără vestă reflectorizantă? Nu știe. El dă totul pe viteză și, în consecință, dacă vine cu decizia aberantă „are viteză, nu mai are mașină”, se cheamă că a rezolvat problema drumurilor și a autostrăzilor în România.
Uită-te, de exemplu, la nemți – dacă chiar vrei să faci ceva -, cum au rezolvat ei problema vitezei: la mii de kilometri de autostradă, cu patru benzi pe sens, au renunțat la limita de viteză. Merge omul de cât și până unde are treabă: vrea cu 100, merge cu 100, vrea cu 200, cu 200, vrea cu 300, problema lui.
Așa se face legea. Mai întâi, fă-ți tu treaba stat nepriceput și cârcotaș, că tot percepi 100 de taxe de la fiecare cetățean al tău și, abia pe urmă, amenință-l că-i confiști proprietatea.
A, că-i mașina furată; că fură românul știuleți cu ea; că e nebun șoferul, și-i aleargă pe trecători cu bolidul pe trotuar, ca să-i calce pe cap; că face trafic… Atunci mai stăm de vorbă. Dar că are viteză?! Păi, aplică legea cum se cuvine: suspendă-i carnetul vitezomanului din prima, fără drept de apel; anulează-i-l, condamnă-l pentru omor – indiferent despre cine e vorba -, sigilează-i mașina la el în curte! Dar nu i-o lua, ca în Evul Mediu.
În stilul ăsta, mâine, guvernul ar putea confisca apartamente, mașini de tuns, aparate de ras, boilere electrice. E limpede că, pentru fiecare confiscare, poate fi inventat un motiv. Începutul e greu.