Zice, azi, primărița: „Știm exact unde există parcări publice și private, dar cetățenii preferă să parcheze pe domeniul public pentru că acesta nu este taxat. Începând din toamnă, această situație nu va mai fi posibilă, pentru că acolo unde există parcări publice sau private, în arealul respectiv, nu se va mai putea parca gratuit, ca până în acest moment” – făcând trimitere la parcarea pe spațiile verzi și pe trotuare.
Dar uite ce spunea primărița în noiembrie 2016: „Vom vota în foarte scurt timp PMUD (Planul de Mobilitate Urbană Durabilă), care implică și șase parcări de tip park&ride, care vor fi construite la intrările în Capitală, astfel încât cei care tranzitează orașul să aibă posibilitatea să își lase mașina personală la intrarea în București, iar de acolo să aibă mijloace de transport în comun care să vină la intervale foarte scurte de timp”.
Sau în aprilie 2017: „La capitolul investiții în infrastructură rutieră, avem alocat un buget de 80 de milioane de euro. Există bani și pentru locuri de parcare și piste de biciclete, bugetul pentru cele 3.100 de locuri de parcare ce vor fi construite fiind de 13 milioane de euro.
Locurile de parcare supraterane pot fi gata într-un an, un an și jumătate, iar cele subterane în doi-trei ani. Acestea vor fi construite la intrarea în Capitală, aproape de gurile de metrou”. Firea a mai spus atunci că nu are în vedere nicio creștere de taxe și impozite.
Și, în sfârșit, ce spunea aceeași, în iunie 2017: „Împreună cu parteneri privați, în acest an, în cele mai aglomerate zone ale Capitalei – în afară de parcările de tip park&ride, care sunt de obicei la intrarea în oraș, precum și cele centrale, care sunt prevăzute în PIDU și PMUD, dorim să construim în regim de urgență câteva parcări modulare, în special în zonele în care nu există alte soluții. Parcări modulare de mai mici dimensiuni, care se construiesc din materiale ușoare, de obicei metalice, pentru soluții urgente”.
Așa! Deci totul e la viitor, de la an, la an și de la lună, la lună, în materie de parcări, după cum urmează: vom realiza într-un an-doi, vom termina în doi-trei ani, ba în anumite cazuri dorim să fim gata chiar în acest an…
Am și eu câteva curiozități în calitate de bucureștean născut, nu ales, asta însemnând că mă pricep la orașul în discuție de câteva zeci de ani: a încheiat Primăria Capitalei vreo lucrare de mai mare sau mai mică amploare în materie de parcări?! Sintagma: „cetățenii preferă să parcheze pe domeniul public” presupune că există parcări amenajate – altele decât acelea ale zonelor comerciale mall-hipermarket, unde nu ai voie să „lenevești” peste orele acceptate de proprietar sau cele din centru -, cu prețuri rezonabile, ignorate de bucureșteni?!
Să înțelegem că proprietarii de „case pe pământ”, dar fără curte, care au unul-două locuri în fața propriilor garduri, nu mai pot parca, în condițiile legii, pe trotuar, pe lângă gospodării, ci vor fi nevoiți să parcheze la vreo câțiva kilometri depărtare, într-o parcare publică sau privată aflată în „arealul respectiv”, contra unei sume modice de câteva zeci de lei pe noapte?!
Și, în sfârșit, să înțelegem că Primăria a tăiat panglicile la toate parcările promise, de s-a hotărât așa de abrupt să înghesuie, contra cost, milioane de șoferi în „zone organizate”?! Sau vrea să-i sardelizeze pe ghinioniști în cele câteva parcări obosite, existente, astăzi, în arealul bucureștean?
Eu cred că Primăria Capitalei vrea, de fapt, să-și oficializeze, în urma acestui anunț, prețurile „parcărilor inevitabile”, considerate a fi ilegale, în următoarele zone: străzile pe care se află spitale, cu parcări, întotdeauna, neîncăpătoare; străzile pe care se află supermarketuri, cărora Primăria le permite să funcționeze, în mijlocul orașului, fără parcare proprie; zone de interes public, fără posibilități de găzduire pe perioade medii de timp; piețe; cimitire.
Pentru toate acestea, Poliția Locală aplică amenzi exorbitante, între 600 și 2000 de lei, organele nefiind ceas de ceas la fața locului, pentru a te îndemna să-și cauți de drum, ci apărând din două în două zile, la pont, spre a pescui cât mai multe zeci de șoferi care n-au învățat să-și imponderabilizeze mașinile în „arealul” aerian al Bucureștilor Gabrielei Firea.