Perversa de la Mari Proiecte
Eu cred că Șova a vrut să ne dea perversa de la Mari Proiecte. Personal n-am auzit de vreo satisfacție mai pe dosul naturii decât aceea „produsă românului de autostrăzile din țara lui”.
Gândul.info a publicat în acest week-end, în exclusivitate, un material despre intenția CNADNR de a-și da fața la lifting contra sumei modice de numai 37.000 de euro, preț în care intră și contravaloarea unui studiu conjunctural de „sexologie rutieră”, anume „măsurarea gradului de satisfacție a românilor produs de infrastructura rutieră, în special de autostrăzi”.
Vă asigur că toate rezultatele studiilor inepte ale tuturor specialiștilor englezi se vor duce Uniunii de suflet, în comparație cu rezultatele studiului propus de Șova.
Ca scurtă analiză a deviației, trecând cu duioșie și discreție pe lângă valoarea derizorie a „atenției”, împărțită între două contracte artizanale, de criză – unul de „consultanță în gestiune marketing” (chestia cu liftingul figurii CNADNR), celălalt de „servicii în materie de sondaje de opinie” -, ne vom referi la un puseu acut de isterie „de comunicare”, precum și la ceea ce ne privește în mod direct ca participanți infrastructurofili la orgia rutieră românească.
Spicuim mai jos din caietul de sarcini al liftingului (și sondării):
„O analiză a percepției publice asupra activității CNADNR va conduce la identificarea polilor de creștere economică, a verigilor slabe dezvoltate de infrastructura deficitară, a deformării percepției ca urmare a lipsei unor măsuri active de intervenție în zona media și de informare a utlizatorului asupra situației curente, strategiilor de dezvoltare, a deficiențelor cauzate în implementarea proiectelor de limitele bugetare. (…) Identificarea unui set de indicatori preponderent utilizați în mod informal de către societate, în măsurarea gradului de satisfacție/insatisfacție în raport cu infrastructura rutieră”.
Ieșind din ceața groasă a sarcinilor subțiri, putem percepe sensul implacabil al postării unuia dintre cititorii noștri, de pe forum: „hai sictir!”
Păi, până unde să meargă bătaia de joc a acestor fățarnici?! Ce noimă poate avea o astfel de prostie, după ce ai devenit coada cozilor Europei în materie de infrastructură, de număr de kilometri de autostradă pe „cap de locuitor”; când dai măsura prostiei planetare în ceea ce privește gestionarea unui contract de construire a unei autobenzi – autostrada „Bechtel” – în care ai „recepționat” 52 de km de infrastructură inutilă contra sumei de două miliarde de dolari; când ai, chipurile, trei autostrăzi, mari și late – una ceaușistă, peticită și răspeticită, alta, cu multiple probleme de construcție, pe care te dai ca în montagnes russes, realizată în aproape 30 de ani, și o a treia, ca o cursă de șobolani, pe care, dacă intri, nu mai poți să ieși decât în capătul celălalt, după 60 de km, dacă te ține prostata?!
Aceasta e fața CNADNR. Cui să-i fie necesar și de ajuns mizilicul de câteva zeci de mii de euro, ca să ne măsoare intensitatea orgasmului circulator atunci când călărim infrastructura patriei?
Și apropo: pentru toți inconștienții care răspund, pe bune, de infrastructură! Ce gând aveți cu Transalpina? Șoseaua s-a surpat în două locuri; într-unul dintre ele au mai rămas întregi doar doi metri, pe unde te poți strecura. Așteptați să moară vreunul, odată cu surparea completă, ca s-o declarați „impracticabilă”?!