Nu de alta, dar a început marele hei-rup tipic românesc al asfaltării cu toptanul! Această minunată afacere, pardon operațiune, e gândită de tovarășa Firea, tovarășa consilierilor ei generali, după modelul: radem tot odată și asfaltăm pe sărite. E ca și cum îți cureți pereții în sufragerie, dar îi zugăvești prin împroșcare cu roz, Găbițo.
Moloz în vânt
Ar fi interesant de măsurat nivelul de particule din aerul bucureștean. E ca o furtună mai răsfirată în deșertul Irakului. În alte țări, fiecare șantier de decopertarea asfaltului e închis cu grijă, mașinile au interzis să circule în zonă și molozul e măturat și vârât în saci cu o grijă aproape la fel de mare cum are domnul Vâlcov cu tablourile înfipte în pereți.
Noo! La noi circulă toate mașinile, mari și mici, autobuze, trolee și mașini de gunoi cu roțile din dreapta pe partea asfaltată și cu cele din stânga printre canalele de pe zona decopertată. Arată juma de oraș ca un loz răzuit de un copil cu sindrom Tourette.
Și când credeți că se lucrează? Corect! În orele de trafic. Cine zice că bucureștenii sunt plecați în vacanță și Primăria profită, nu știe ce zice. N-am văzut să se lucreze noaptea, probabil orele suplimentare costă. Și nu mai ajung banii de pomeni cu vouchere.
Mișcarea browniană
Închide, Tanțo, strada Știrbey Vodă, dă la o parte mașinile parcate și într-o zi, ai decopertat tot, a doua zi ai asfaltat tot. Iar a treia zi poate chemi – totuși – pe cineva să traseze dungile și trecerile pe asfaltul nou. Nu tu mizerie, nu disconfort, nu claxoane și înjurături.
Să nu mai amintesc de delimitarea benzilor în intersecția Răzoare, veșnica ei pomenire. Acolo dacă ești din altă localitate, zici c-ai nimerit în mișcarea browniană. Care nu e mișcarea politică, Veorico, ci una fizică, de particule. Stânga peste dreapta, dreapta peste stânga, Doamne ajută! Am văzut ieri o băbuță săraca pierdută pe lângă gardul de table care înconjoară metroul ăla misterios de lângă Academia Militară. Păi, ăștia de la Metrorex și Primărie trebuie să aibă dosare penale pentru tentativă de omor, frate. Nici un fel de trotuar nu există acolo, iar oamenii își riscă viața pe lângă mașini. Cică „în doi ani, aici va fi stația dumneavoastră de metrou”. Dacă aș fi primar le-aș da termen o săptămână să redea circulației intersecția Răzoare, fix cum era pe vremuri. Bineînțeles că nu va fi niciun metrou acolo în următorul cincinal.
Gardul și leopardul
În schimb au pus garduri lângă liniile de tramvai. Să vezi acum Indiana Jones cu pietoni care traversează barajele de garduri metalice, ca să intre la mall-ul de la Apaca. Păi, blondo, înainte să ridici zidul Berlinului acolo, fă un pasaj subteran, că dacă o să fie victime, nu răspunzi tu, ci amărâtul care conduce tramvaiul în zonă și mai încet decât înainte, ca să nu ia vreun moș pe tampon.
Mai scoateți, băi edilii lui Pește, puțin nasul din contractele cu borduri chinezești din piatră ponce, de unică folosință și de garduri care ruginesc în timp ce sunt montate.
Mai lasă vrăjeala aia din parcarea din Piața Constituției, cu teatrul în aer liber Vlaicu Vodă, la 400 de mii euro reprezentația plus montaj, demontaj și iar montaj de sat medieval și repară naibii trotuarul de lângă Palatul Parlamentului, în care-și rup adidașii turiștii străini, înainte să-i bată jandarmii.
Că azi-mâine, e gata Piramida neimpozitabilă a Neamului și o să dispară credincioșii în adâncuri, prin canale, fix lângă casa Domnului. Domnu Dănuț Inginerul.
Aaah, am văzut că au făcut rapid o casă din plăci de OSB, gletuită și acoperită cu tablă în fața Catedralei. Bănuiesc că acolo se lasă cu coliva de inaugurare, nu? Ce voiam să vă-ntreb: autorizație de construcție are? Sau ați dat-o și la beserică pe lucruri necurate?