Prima pagină » Puterea Gândului » Șoferii iadului și „satanele” care-i protejează

Șoferii iadului și „satanele” care-i protejează

Șoferii iadului și „satanele
Șoferii iadului și „satanele" care-i protejează. Citește un editorial de Marian Sultănoiu despre radare și cum se circulă în România

Deci, Loganul meu toarce, în legea lui. E ora la care, pe DN 2A, poți merge în siguranța, spre Capitală, dacă ai zile. Omul care a proiectat DRUMUL a așteptat până când soarele, ridicat la orizont, în orele după-amiezii – atunci când o treime de țară se-toarce la București – ți se-nfige în cap, prin ochi, de-ți dau lacrimile pe nas și a spus: „asta e direcția!”. Și așa a fost.

Mi-am pus ochelarii de soare, am coborât parasolarul, am tras transperantele… Aproape ațipit, ascult o știre: „Polițiștii au intervenit, în ultimele 24 de ore, la peste 3.000 de sesizări, iar în urma activităților desfășurate au aplicat peste 8.500 de sancțiuni contravenționale și au reținut 523 de permise de conducere”.

„Sunt salvat” – zic, și mă relaxez și mai tare. Deci, inepția liberalului Florin Roman a fost sancționată „la minut”, precum „minuturile” vechi, comuniste, perpelite pe grătar. Cum, care inepție?! Legea care condamnă șoferi la moarte, zilnic, dar mai ales în weekend, când se-ntorc aleșii pricopsiți, cu niște piese de mașini, spre case.

N-o știți?! Ia uite: Comisia juridică și Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților au dat raport favorabil pe proiectul de lege pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier, care precizează, inclusiv, că prezența mașinilor de Poliție cu radar trebuie presemnalizată prin panouri, cu 500-1.000 de metri înainte – înapoi, nu… Mai mult, că mașinile de Poliție trebuie să fie inscripționate cu însemnele Poliției Române – nu ale altor instituții – și că ele trebuie, musai, să fie poziționate vizibil. Apoi, că dispozitivele radar de tip pistol nu pot fi folosite la mai mult de zece metri de mașina de Poliție.

Cum s-ar spune, cam la un kilometru de mașina Poliției, inscripționată feeric, parcată pe linia dublă, continuă – ca să fie detectată, inclusiv, de voit-nevăzătorii participanți la trafic – și care dă, evident, semnal de faruri, anunțându-i pe șoferi că sunt polițiști în preajmă, vor fi amplasate panouri de toate formele și dimensiunile că, da(!!), e radarul în zonă.

Înțelegeți?

Și undeva, lângă mașină, nu mai departe de 10 metri, să stea polițistul cu pistolul (radar), în zadar, râzând ca muta-n horă și împușcând, degeaba, banul statului din salariu.

Omul acesta, inițiatorul, Roman, de, susține că el vorbește de radarele ilegale, cum ar fi al meu, al dumitale, al dumnealui… (Că altfel nu știu care sunt alea legale și care alea ilegale). Apoi spune ironic (dar penibil): „Iar o să sară deontologii de doi metri. Raport final pe proiectul de lege privind interzicerea radarelor ilegale. Nu a radarelor legale. Acestea trebuie semnalizate așa cum se întâmplă în toată lumea civilizată și unde implementarea legilor similare a dus la scăderea numărului de victime din accidente rutiere. Avem mulți decedați pe șosele în primul rând că avem drumuri proaste. Apoi neatenția la volan și consumul de alcool. Ceea ce este în prezent nu e în regulă. Prevenția trebuie să devină prioritară! Acolo unde sunt machete cu mașini de poliție, numărul accidentelor soldate cu victime scade. În paralel au crescut amenzile pentru cei care nu respectă regulile în trafic!”, spune inițiatorul, aproape codat”.

Așa înțelege Florin Roman să facă prevenție pe șoselele patriei noastre, România, pe care conduc mii de deranjați, așa cum ei înșiși ni se arată pe Facebook.

Știe inițiatorul cum aleargă beizadelele, posesori de limuzine, cu 140-160 (în zi proastă), înfigându-se în români nevinovați, care merg, legal, spre casă?

Știe inițiatorul cum aleargă șoferii de mastodonți, care trăiesc din plata orelor la roată, și nu coboară vară-iarnă, localitate sau afară, sub 100-110 km/oră?

Știe inițiatorul cum se circulă în România? Sau bate câmpii, cu grație?

Cum să fie asta prevenție pentru tot felul bezmetici, care trăiesc într-o realitate paralelă, uitându-se cu piciorul pe pedala accelerației, ca-n filme, până se-nfig cu capul în volan?

Adică, vine unul – cazul de față, pe DN2-DN2A, un drum extrem de aglomerat, cu accidente mortale pe săptămână – de la Slobozia la Coșereni-Movilița, aproape 100 de km, cu 130-150 pe ceas, vede anunțul înainte de Sinești (că tot au pus echipaj de jandarmi și Poliție ocazional, din cauza borfașilor), „Radar”, merge un kilometru cu 90 la oră, trece de Sinești și o taie iar cu 150, ca să recupereze, până-n București!

Domnule parlamentar, ca să mă exprim eufemistic, dumneata știi ce vorbești? Ne mai și reprezinți în Parlament…

Și când mă gândeam eu așa, liniștit, în bătaia soarelui, odată mă readuce un claxon prelung cu picioarele/roțile/pinioanele pe pământ.

Mă uit în stânga, nimic. Mă uit în dreapta, o bâtă de om, cu o bâtă de baseball, la geam, încearcă să-mi atingă parbrizul. Tocmai pe ăla bun, care nu fluieră! Mă uit nedumerit și mă trezesc cu un scuipat în geam. Tocmai ăla fără ștergător. Trei capete de „bour”, cu trei guri schimonosite mă înjură despre toate neamurile.

Pun piciorul pe frână și băieții de Neanderthal, foarte grăbiți, îi dau blană și se duc.

Mă întreb ce i-a deranjat… Suta mea, neschimbată? Faptul că n-am degajat șoseaua, la secundă?! Posibil.

Dar nu-mi fac probleme – de acum, astfel de întâmplări nesănătoase nu vor mai fi posibile. Oricând, la fiecare mie de kilometri, poți întâlni un panou, lămuritor, „preventiv,” inscripționat: „Atenție radar!”.

Pentru vreo doi kilometri, toată lumea va respecta legea…