Ultima speranță: noul DNA

Publicat: 15 10. 2013, 15:30
Actualizat: 14 01. 2020, 04:12

Mi-e din ce în ce mai limpede, văzând eșecul de succes al privatizării CFR Marfă, că România are nevoie urgentă de un nou DNA – Direcția Națională Antiprostie.

Unde se sfârșește corupția și de unde începe prostia euforică în chestiunea privatizării CFR Marfă? Nu trebuie să fii poet, ca fostul ministru al Economiei, ca să înțelegi operațiunea. Compania care a căpușat CFR Marfă o câștigă la licitație, după ce Comisia de privatizare are grijă ca fericita câștigătoare să rămână singură în competiție. Crin Antonescu îl felicită pe Relu, ministrul de atunci, pentru că a găsit „investitorul strategic” cerut de Consiliul Suprem de Apărare a Țării. Îl felicită și primul ministru, după care însă, precaut, se retrage la Miami Beach.

Strategia iscusitului investitor era cunoscută și de acari: a adus CFR în pragul falimentului, folosind pe post de căpușă o clonă cu nume echivoc: GFR. Faptul că n-a reușit să cumpere CFR Marfă nu e nici o pagubă. O va căpușa în continuare. Nici nu cred c-a vrut vreodată să cumpere. Și-a ajutat binefăcătorii din Ministerul Transporturilor să păcălească FMI. Dacă, finalmente, va scoate și niște bani de la Stat – în afara celor 30 de milioane pe care i-a băgat demonstrativ – cu atât mai bine pentru toți actorii acestui vodevil economic.

Opinia publică, în dulcea ei naivitate, obișnuită cu reality-showurile guvernamentale, l-a așteptat pe investitor să apară cu pungile de euro, ca Domnu Dan, la Oltchim (succesul anterior). Dacă i-ar fi avut, i-ar fi virat într-un depozit bancar escrow – atenție la ultima consoană! – de care nu s-ar fi atins nimeni, până la finalizarea tranzacției.

Vrăjeala cu clauzele suspensive neîndeplinite de Stat, între care și avizul Consiliului Concurenței (se aștepta cineva să constate că nu e monopol?), dar și explicațiile confuze, la ceas de noapte, ale noii ministrese, sunt ultimul praf în ochi, inaintea victoriei celebrate astăzi prin felicitări reciproce.

Departe de mine gândul de a-i bănui de corupție pe cei mai locvace susținători ai acestei privatizări – Ponta și Antonescu. Cred mai degrabă că ar trebui cercetați serios de Direcția Națională Antiprostie, pentru guvernare în formă continuată.